Sébastien Ogier utolsó évét teljesíti a Rali Világbajnokságban, és már a jövőjét tervezi. Az idei Monte Carlo Rali győztese Le Mans kapcsán fejezte ki elismerését.
A 37 éves francia már tavaly harmadik márkájával (Toyota) hódította el a bajnokságot Monzában, de hiába hét címe, nem volt kedve ünnepelni.
„A globális helyzet miatt nem éreztem helyénvalónak, hogy föl-le ugráljak. Ezért úgy döntöttem, maradok még egy évig. Ezúttal nem fogom meggondolni magam, ez lesz az utolsó teljes évem.”
„Nem akarom azt mondani, soha nem térek vissza, mert nem akarom magam lekorlátozni. Megtörténhet, hogy részt veszek még egy-két ralin.” – tette hozzá Ogier.
A világbajnok nem rejtette véka alá, a versenypályán is kipróbálná magát, hasonlóan a – többek között – túraautó világbajnokságon induló Sébasien Loeb-höz.
„Szeretem a versenyzést, szerintem nem titok, érdekel az, amit a Toyota a pályán csinál az Endurance Világbajnokságon. Szívesen maradnék a Toyota kötelékében, akár csak egy teszt erejéig is, és onnan meglátjuk, milyen lehetőségeim vannak.”
A fő célja nyilvánvalóan a sorozat legfontosabb verseny, Le Mans lenne, hazai pályán. A Toyota új hypercarja nagy valószínűséggel lesz versenyképes az új érában is, így esélye lenne jó eredményre.
A francia már belekóstolt a pályaversenyzésbe, legutóbb a DTM osztrák fordulóján vett részt vendégpilótaként, 2018-ban. Egy évvel később pedig szponzorációjának köszönhetően a Red Bull F1-es autóját is tesztelhette.
Ogier pedig – bár része az Extreme E pilótaprogramjának – szabad lesz, így akár tagja lehet a pilótafelállásnak.
„A hegyekből jövök, imádom őket. De évről-évre látom, egyre kevesebb a hó. Szerintem, ha megvan a lehetőségünk rá, új módszereket kell találnunk.” – utalt az elektromos sorozat üzenetére. – „A megújuló energiák izgalmas lehetőséget jelentenek. Kár, hogy a ralizás egy kicsit le van maradva a többi szakágtól.”
Eközben az Endurance Világbajnokság hibrid meghajtással üzemel, sőt pár éven belül hidrogén által hajtott kategóriát indítanak a Red Bull segítségével.