Radikális, és sosem látott motortervezési koncepciót vázolt fel 2022-re a Ferrari. Az olaszok így kívánnak felkészülni a Forma-1 új korszakára.
A Scuderia 2019-ben már próbálkozott egyedi megoldásokkal a motorok terén, akkor az FIA egy direktíván keresztül betiltotta a megoldásukat, ez pedig előre vetítette a tavalyi visszaesésüket is.
A Ferrari idénre egy teljesen új motorral készül, amellyel igyekeznek csökkenteni a lóerő hátrányukat, ám a háttérben még ambiciózusabb terveken dolgoznak Maranelloban.
Egybehangzó források szerint a vörösök komoly rizikót vállaltak, ugyanis egy olyan innovatív megoldással rukkoltak elő, ami, ha működik, sorsfordító lehet a sport számára.
Az egyik fontos változás, hogy a Ferrari a Mercedest és a Hondát követve az új motortervezésnél elválasztja a kompresszort a turbótól. Jelenleg e két elem a motor váltó felöli oldalán oldalán helyezkedik el, ám az új elrendezés alapján e két elem a motor két oldalán kap helyet, tengellyel összekötve.
A Ferrari azonban nem csak átveszi ezt a rendszert, hanem tovább is kívánja fejleszteni, oly módon, hogy a kompresszort a hengereken belülre tennék, amit a hűtő teljesen új elrendezése biztosítana.
Ezzel a forradalmi megoldással nem csak teljesítményt tudnának nyerni, hanem az új motorelrendezés aerodinamikailag is sokkal kifizetődőbb lenne. Ezek mellett pedig a motor hátsó részének megvágásával jelentős súlytól is megtudnának szabadulni, ami sokkal kedvezőbbé tenné az autó egyensúlyát.
Az egészben a legnagyobb kihívás az lesz, hogy ezt úgy kell sikeresen kivitelezniük, hogy azzal egyidejűleg a megbízhatóság se romoljon.