Mint arról már beszámoltunk, a Honda 2021 végi F1-es kivonulása után a Red Bull átveszi a projektet a japán gyártótól és maga gondoskodik majd az erőforrásáról.
Az FIA pedig megerősítette, hogy a csapatok beleegyeztek a motorfejlesztések befagyasztásába, így teljesült a Red Bull vágya.
„Ez egy jó nap a Forma-1 számára” – mondta Dr. Helmut Marko az n-tv-nek. „A józan ész napja, hogy befagyasztják a motorokat, mert így egyszerűen kevesebb lesz a kiadás.”
Mostanra az is kiderült, hogy a motorprogramon is Milton Keynesben dolgozik majd az energiaitalos csapat.
„Red Bull Powertrains lesz a neve” – mondta Marko a motorsport-magazin.comnak. „A nyolcas épület, az egyik meglévő épületünk alakul át motor üzemmé.”
Azt is elmondta ugyanakkor, hogy a munkában részt vesz majd az osztrák AVL vállalat is, mely motorok és hajtásláncok fejlesztésével foglalkozik.
Azt is elmondta, miért nem a Honda meglévő üzemében folytatják a munkát.
„A Honda műhelye sokkal inkább az elektromos motorokkal foglalkozik” – mondta. „Nincs elég tesztpad, legalábbis a legújabbakból, hogy elvégezhessük a szükséges optimalizálásokat a motorokon.”
Marko szerint a Red Bull mostani beruházásai egyben a 2025-ös új motorszabályzásokkor is segítség lesz majd a csapat számára.
„Az üzemi költségek nem lesznek magasabbak, mintha máshonnan vásároltunk volna motort. Többe kerül, de nem jelentősen többe.”
Ezen többletköltségek egy részét pedig vissza lehet téríteni azáltal, hogy eladják a 2022-es, Honda-alapú motor nevére vonatkozó jogokat.
„Természetesen nem egy másik autógyártónak, hanem más érdekelt cég számára” – mondta Marko.