A Red Bull közölte, hogy arra törekszik, hogy saját Forma-1-es motort gyártson majd a 2025-ös új szabályoknak megfelelően.
Nemrégiben bejelentették, hogy átveszik a Honda F1-es motorprojektjét, hogy ne kelljen új motorszállító után nézniük 2022-re. De 2025-től is maguk oldanák meg ezt a kérdéskört.
„Hosszú távú nézőpontra van szükség, mert nyilvánvaló, hogy meglehetősen jelentős a létesítményekbe való beruházás” – mondta a csapatfőnök Christian Horner a Motorsport.comnak.
„Olyan létesítményünk lesz, amely képes a következő generációs motorok tervezésére és működtetésére, egy itt befektetett létesítménnyel.”
Bár a Red Bull szívesen dolgozik saját motorján 2022-től, hosszú távú terveik szerint új gyártót vonnának be az F1-be. Olyat, amelynek még nincs kész, saját F1-es infrastruktúrája így ezt a Red Bull biztosítaná.
De az sem probléma, ha erre nem lesz opció. Akkor építenek saját motort 2025-től.
„Ha jön egy izgalmas partner, akkor természetesen lenne értelme, hogy komolyan megvizsgáljuk az OEM, vagy más típusú partneri együttműködést, akkumulátorgyártóval vagy bármi ilyesmi” – mondta Horner.
Az F1 vezetői és a motorgyártók megkezdték az egyeztetéseket az új motorszabályok kialakításáról 2025-től, mive a sport új hibrid koncepció mellett kötelezte el magát.
Horner szerint az, hogy a jövőbeni erőforrások nem lesznek teljesen mások, mint a jelenleg használtak, fokozta a Red Bull azon szándékát, hogy elkötelezi magát egy hosszú távú projekt mellett.
„Természetesen meg kell tudunk, hogy mik az új előírások” – magyarázta. „Nyilvánvaló, hogy minél előbb, annál jobb mindenki számára, de az FIA-val folytatott legutóbbi megbeszélések alapján feltételezhető, hogy valószínűleg belső égésű motorról lesz szó.”
„Valószínűleg 100% -ban fenntartható üzemanyagok lesznek. Vélhetően valamivel nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az energia-visszanyerési rendszerre. Tehát a motor topográfiáját nem változtatják meg drámai módon, ahhoz képest ami most van, csak fejlesutik.”
„Ezért az a létesítmény, amelyet a jelenlegi motor számára létesítettünk, természetesen releváns lesz a jövőbeni motorok szempontjából is.”