Mario Isola, a Pirelli F1-es vezetője elmondta, a változtatások miatt négy-öt tizeddel lehetnek lassabbak az idei abroncsok.
Az olasz gyártó 2011 óta gondoskodik arról, hogy megfelelő gumikkal lássa el a száguldó cirkuszt. Az évek során viszont inkább a kritikus hangok erősödtek fel a vállalttal kapcsolatban. A nézők nagy része izgalmas futamokat szeretne látni, ezért a gyorsan kopó komponensekre szavaznának, míg a pilóták azt szeretnék, ha az abroncsok konzisztensek és gyorsak lennének.
Tavaly év végén már kipróbálhatták a szabadedzések során a 2021-es szezonra szánt gumikat a pilóták, ám a legtöbb versenyző elégedetlen volt a kínálattal, ugyanis az újítás teljesítménynövekedést nem hozott.
,,Ez egy normális reakció volt. Mikor a pilóták egy új elemet tesztelnek, akkor mindig a teljesítményjavulásban reménykednek. Ebben az esetben viszont a tartósságon volt a hangsúly, amire a csapatok is rábólintottak.” – nyilatkozta Isola az Auto Motor und Sportnak.
Ugyan az új szabályokat egy évvel eltolták, viszont a csapatok ez idő alatt is fejleszthetik az aero elemeiket. A Pirelli ennek tükrében úgy döntött, hogy az abroncsokat sokkal robusztusabbá teszi. Ám ennek a teljesítmény látja kárát:
,,Az szimulációk 4-5 tizedes időveszteséget vetítenek elő. Erre a beállítások változtatásával tudunk reagálni. Miután a csapatok megismerik az abroncsokat, ez a differencia már nem lesz olyan nagy.” – magyarázta az olasz vezető.