Az FIA közölte Romain Grosjean tavalyi, bahreini balesetének elemzését és következtetéseit.
Novemberben a francia versenyző 67G-vel csapódott szalagkorlátba, majd ketté tört és kigyulladt az autója. Neki mégis sikerült 27 másodpercen belül elhagynia a lángoló autót, és pár égési sérüléssel „megúszta” az esetet.
Az FIA kivizsgálta a baleset körülményeit, és nyilvánosságra hozta az eredményeket.
„Az autó az ütközés során jelentős károkat szenvedett, beleértve az erőátviteli egységet és a túlélő cellát elválasztó elemet” – olvasható a jelentésben.
„A kaszni bal oldalán lévő üzemanyag-tartály ellenőrző nyílása kiszakadt, és a motor üzemanyag-ellátó csatlakozása elszakadt az üzemanyagtartály biztonsági cellájától „; ezek lehetővé tették, az üzemanyag számára, hogy szabadon távozhasson a tartályból.”
Azonban a „bukósisak, a HANS és a biztonsági öv, valamint a túlélő cella, az ülés, a fejtámla és a Halo”, a várakozásoknak megfelelően működtek.
„A túlélő cella és a pilótafülke számos alkatrészének sérülése miatt Romain Grosjean bal lába kezdetben beszorult, amikor az autó megállt” – áll a jelentésben. „A versenyző úgy tudta kiszabadítani a lábát, hogy kihúzta azt a versenyzőcipőből, és azt az autóba szorulva hagyta, majd a eltávolította a fejtámlát és a kormányt is, hogy ki tudjon szállni az autóból.”
A balesetet követően meg is kezdték az eset vizsgálatát, és kikérdeztek minden érintette, és kielemezték a videóanyagokat és a tárgyi „bizonyítékokat” is, illetve az autó adatrögzítőjét.
Az FIA elnöke, Jean Todt, aki felügyeli az FIA súlyos baleseteket tanulmányozó csoportját, kijelentette, hogy „fontos tanulságokat” vontak le az esetből és folytatni fogják a munkát annak érdekében, hogy a sportot még biztonságosabbá tegyék.