A Renault Alpine-ra való átnevezése alapozta meg a márka Forma-1-ben maradását, erősítette meg az új vezérigazgató, Laurent Rossi.
„A Renault F1-es szereplése folyamatosan meg volt kérdőjelezve a cégen belül, több okból kifolyólag” – árulta el. „Olyankor, amikor problémákba ütköztünk és meg kellett vágni a költségvetést, a menedzsment azon tűnődött, megéri-e, és ebben van ráció.”
Rossi kitért arra, hogy a Forma-1-ben nyilván a sport van fókuszban, így nem igazán segít az utcai autók eladásában.
„A Forma-1 annyira eltávolodott a kereskedelmi termékeinktől, hogy felvetődött, segít-e a Cliók és Megane-ok eladásában. Az Alpine és a Forma-1 egy sokkal logikusabb kombináció. A brand sokkal jobb médiaérdeklődést is tud generálni. 23 nagydíjon 500 millió ember nézi a logónkat, kéthetente. Ez kétségtelenül ki fog fizetődni. Főleg, ha olyan csapatok ellen versenyzünk, mint az Aston Martin, a Ferrari, vagy a McLaren” – zárta gondolatát.