back to top
KezdőlapExtraPérez keserédes kezdése: győzelem után „csak” erős pontszerzés

Pérez keserédes kezdése: győzelem után „csak” erős pontszerzés

-

Sérgio Pérez legutóbb győzött Bahreinben, azóta jobb autóba ült át, mégis döcögősen indult a mexikói Red Bullos karrierje, csakúgy, mint elődeié.

Bár Max Verstappen nyerni tudott az első versenyén az energiaitalos csapattal, az azóta – Verstappen ellen – bemutatkozó versenyzők (Gasly és Albon) meg sem tudták közelíteni ezt.

Hogy mi köze ennek Pérezhez? A két versenyző sorsa kísértetiesen hasonló volt első versenyükön, mint amit most mexikóinál láthattunk.

Problémák az első futamon, aztán nincs javulás

Gasly a 2019-es – és eddig utolsó – Ausztrál Nagydíjon teljesítette első versenyét a csapattal, ahol az időmérő első szakaszában eltaktikázta magát a csapat, és nem küldte ki őt egy újabb mért körre, ezért nem jutott be a Q2-be.

Ez a futamra is kihatással volt, előle hárman is kiestek, mégsem tudta magát beküzdeni a pontzónába a 17. helyről.

Fél évvel később Alexander Albon találta magát hasonló cipőben. Még el sem kezdődött a hétvége Belgiumban, a Red Bull bejelentette, motort cserélnek az autójában, ami súlyos rajtbüntetést von maga után.

Ő sem jutott el az időmérőn az első tízig, a 14. pozícióból indulhatott, és végül ötödik helyre jött fel a versenyen. Az azt követő másfél évben azonban nem tudott továbblépni, csak ötször tudott ennél jobb helyen végezni.

Bahreintől-Bahreinig

Pérez ugyan nem a Toro Rossótól érkezett, de hasonlóan jó formában volt előző csapatánál. Ő is a Q2-ben távozott, rajta a közepes keverék babrált ki. De innen sem volt sima versenye, a felvezető körön megállt alatta az autó, így a boxutcából rajtolt.

Mazepin balesete miatt kijött a safety car, ezért gyorsan kereket tudott cserélni veszteség nélkül. Az élmenőket így sem érte utol, azonkívül pedig Lando Norris is előtte végzett.

Persze, lehet úgy értelmezni a történeteket, mint egy jó futamot, nem véletlenül lett a nap versenyzője. Pérez szempontjából a következő néhány futam lesz kulcsfontosságú, hogy ki tud-e törni a középmezőny elejéből.

Ehhez azonban a csapat is kell, hiszen tehetségben és tapasztalatban nincs hiány. Nem fér bele azonban több hiba, ha a Red Bull akarja a konstruktőri trófeát, mindent meg kell adnia Péreznek is.

„Csak egy tiszta hétvége kell a dobogóhoz” – hallhattuk más oly sokszor a Red Bull második versenyzője kapcsán.

Tavaly ez meg is volt, ugyanazon a vonalvezetésen dobogós helyen állt meg Pérez alatt a „rózsaszín Mercedes”. Ezek után joggal lehetett volna várni, nem lesz gondja azzal, hogy egy erősebb autóval dobogóért küzdjön.

Innen a Red Bullon múlik, mennyire tudnak együtt dolgozni a mexikóival. Egyrészről már nem egy juniorral van dolguk, akinek nincsenek bejáratott módszerei, akire lehet olyan könnyen nyomást helyezni.

Másrészről pedig, mivel „családtag”, még kevésbé fognak ragaszkodni hozzá, mint a visszaszerződtetett Gasly-Albon-Kvyat-Hartley négyeshez.

Bár úgy tűnt, élete lehetőségét kapta meg, Pérez könnyen Verstappen árnyékában találhatja magát megint. Nem ismeretlen számára a helyzet, a 2013-ban szintén úgy tűnt, az élmezőnybe szerződik a McLarenhez. De akkor inkább a gyenge autó volt a probléma forrása.

Remélhetőleg Imolában lesz lehetősége legalább Bottasszal felvenni a harcot.