A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff szerint senki nem láthatta azt előre azt az ellenségességet, ami az idő múlásával alakult ki Lewis Hamilron és Nico Rosberg között.
A két pilóta már a gokartos korszakukban is jól ismerték egymást, ugyanis csapattársakként versenyeztek a különféle szériákban. A német és a brit versenyző 2013-ban újra egy csapatba került, miután Hamilton a McLarentől átszerződött a gyári Mercedes csapatához.
A turbóhibrid érában pedig az ők kettejük csatájából került ki egészen 2016-ig az egyéni világbajnok. Kettejük csatájának voltak feszültebb pillanatai: például a 2014-es Belga Nagydíjon történt ütközésük vagy akár az ominózus 2016-os Spanyol Nagydíj, ahol Hamilton és Rosberg kiütötte egymást a verseny első körében.
Miután Rosberg végül a 2014-es és 2015-ös vereségét követően bajnok lett, azonnal vissza is vonult. Így kerülhetett a helyére Valtteri Bottas, aki a 2017-es szezon óta erősíti a brackleyi istállót.
Wolff a Jake Humphrey által vezetett High Performance podcastjében beszélt hosszabban a Hamilton-Rosberg rivalizálásról.
„Nem viszem, hogy ez a csata feltét lenül a legjobbat hozta ki belőlük, ugyanis ez a fajta rivalizálás már negatívan hat a pilótára,” – véli a Mercedes osztrák csapatfőnöke.
„Ha azért van tele az interjúszoba negatív gondolatokkal, mert a két pilóta ellenségként tekint a másikra, akkor az két külön részre fogja szakítani a szobát. Ha egy viszony pedig ilyen mértékben megromlik, az már soha nem lesz olyan, mit az régen volt.”
Wolff hozzátette, hogy hiába próbált enyhíteni a brit és a német pilóta közötti feszültségen, sajnos nem járt sikerrel.
„Nem tudtam megoldani a kettejük konfliktusát, mert már ők korábban a csapat tagjai voltak, mint én. Senki nem gondolt arra, hogy a kettejüknek milyen a dinamikája, milyen volt a viszonyuk a korábbiakban és így tovább.
„Ugyan a hibák miatt veszítettünk pontokat, de végül ennek a fajta rivalizálásnak a pozitív hatásai is megvoltak, ugyanis egy alkalommal sem veszítettül el egyik bajnokságot sem.”
Rosberg és Hamilton viszonya a 2014-es Magyar Nagydíjon romlott meg, amikor a brit a csapatutasítást megtagadva nem engedte el a mögötte frissebb gumikon érkező német pilótát. 2016 világbajnok többek között emiatt döntött úgy Spaban, hogy nem vesz vissza, ami miatt a csatában össze is értek, ami miatt Hamilton defektet kapott és kiesett a versenyből.
„Újonc csapatfőnökként nehéz volt kezelni egy olyan duót, mint ami Hamiltoné és Rosbergé volt,” – folytatta Wolff. „Azonban sikerült egy olyan környezetet teremtenem, amiben a versenyzők tisztelték a csapatot. Emiatt nem hagyhatták cserben a Mercedest.
„2014-ben számos önző cselekedetet követtek el a pályán mind a ketten. Azt mondtam neki, ha legközelebb közel kerülsz a csapattársadhoz, akkor a Mercedesre kell gondolniuk, mint márka. Emellett a márka ügyvezető igazgatójára Dieter Zetshcére is. Ez a megközelítés többé kevésbé be is vált.