Valencia – azon belül is a Circuit Ricardo Tormo – a Formula E harmadik állomása lesz idén. A teszthelyszín lesz az első olyan, ami nem utcai pálya a sorozat történelmében.
A sorozat teszthelyszíne Párizs helyén került be a versenynaptárba. Rögtön két futamot is rendez majd, hiszen a szervezők a bizonytalanság miatt megpróbálják kihasználni a helyszíneket, és minél több versennyel zárni az évet.
A pálya – az előzetes ígéreteknek megfelelően – új változattal készült az eseményre. Egy a teljes (és Grand Prix) és a rövid vonalvezetés közötti verziót választottak. Ezenkívül a célegyenesbe bekrült egy sikán a régi boxutca bejáratnál. A The Race részletes grafikát is közölt a változásokról itt.
Hasonlót már 2019-ben is alkalmaztak a téli teszteken is, akkor nem fogadta jól a mezőny a dolgot, mert többen is nekiütköztek a bójáknak a három nap alatt.
„Ha egy állandó pályára is megyünk, akkor is a Formula E karakterisztikájára szabjuk át a dolgokat, hogy ne legyen unalmas a verseny, vagy nem passzol a technológiához, amit promótálunk.” – Frederic Bertrand, az FIA Innovatív Motorsport osztályának vezetője.
A sok aszfaltozott bukótér és az alacsony kerékvetők miatt a pálya határai az egyik központi témája lesz a valenciai Formula E hétvégének. Ennek elkerülés miatt a kamerás megfigyelés mellett néhány korlátot is elhelyeznek majd a pálya mellett.