back to top
KezdőlapFormula 1Luca de Meo: Azt akarták, hogy szálljunk ki az F1-ből

Luca de Meo: Azt akarták, hogy szálljunk ki az F1-ből

-

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója arról számolt be, hogy egészen sok ellenállásba ütközött azzal kapcsolatban, hogy a márka, bár már Alpine néven, de maradt a Forma-1-ben.

A Renault 2016-ban tért vissza a Forma-1-be gyári csapatként, 2020-ban pedig már dobogós eredményeik is lettek. Ettől függetlenül sokáig kétséges volt, hogy marad-e a sportban a francia márka, vagy pénzügyi megfontolásból inkább kiszállnak. De Meo azonban a maradás mellett döntött. Átbrandelte a csapatot, Alpine névre váltottak, Davide Brivio és Marcin Budkowski pedig az Alpine vezérigazgatójának, Laurent Rossinak jelent.

„Sok ember arra kért, hogy hagyjuk abba a Forma-1-et, mert anyagi szempontból nagyon komplikált a helyzet a Renault-nál” – mondta de Meo a Top Gearnek. „Az F1 drága és szükségtelen hobbinak tűnt sokak számára. A valóság azonban az, hogy sok embert nem érdekel.”

„Míg az Alpine dieppe-i telepe nem életképes, a Renault Sportnál ott volt 400 magasan képzett mérnök, akik sok mindent csináltak, de iránymutatás nélkül.”

„De ha elkezded az összes darabot összerakni, akkor ez ez egy teljesértékű autóipari vállalatnak tűnik. Az F1 jelenléte ennek az üzleti projektnek a közepén számos előnnyel jár. Az F1 egy hatalmas marketing platform, amelynek köszönhetően százmilliókat lehet potenciálisan elérni, amely nélkül soha nem tudtam volna megfelelően költeni arra, hogy az Alpine-t népszerűsítsük.”

„Az az ötlettel, hogy az F1-et középpontba állítjuk, hitelessé tesszük vállalatként. Az F1 számomra az autóipar PHD-je.”

Mindemellett de Meo üdvözli a Liberty Media kezdeményezéseit a költségcsökkentés érdekében. Illetve a Drive to Survive-ot is jó dolognak tartja, mellyel igyekeznek új, fiatal rajongókat szerezni.

„A Liberty F1-es vezetése pozitív hatással volt a sorozat forgalmazására. A fiatalok visszatérnek az F1-hez. A Netflix sorozat működik ”- mondta.

Az F1 fenntarthatóságán viszont még bőven van mit javítani

„De nagyon erős véleményeket is kapunk az F1 fenntarthatósága kapcsán. Az F1-ben a legtöbb szponzor a B2B (vállalkozások közötti) márkákból származik, a fogyasztói márkák nem akarnak részt venni, mert nekik megvannak a saját CSR (corporate social responsibility = vállalati társadalmi felelősségvállalás) programjaik.”

„Van egy bizonyos szétkapcsolódás, amelyet ki kell javítanunk, és ez egy valós probléma.”