Michael Masi válaszolt Sebastian Vettel azon kritikájára, miszerint az FIA nem volt túl professzionális a büntetések kiosztását tekintve.
A négyszeres világbajnok már a futam megkezdése előtt fékhűtési problémákkal küszködött, csakúgy, mint csapattársa Lance Stroll. A kanadai autóján időben orvosolni tudta az istálló a gondot, míg a német konstrukcióján már nem. Így Vettelt visszatolták és bokszutcai rajttal kívánták elindítani a viadalra.
A szabályok szerint az 5 perces figyelmeztetésnél a versenygépeken már fent kell lenni a gumiknak, ám a kanadai-brit csapat még javában szerelte az 5-ös rajtszámú autót. Így várható volt, hogy büntetést fognak kapni a futam alatt.
A stewardok azonban nem siették el a dolgot, a 22. körig vártak azzal, hogy kiszabják a szankciót a 33 éves versenyzőre. Vettel 10 másodperces stop and go büntetést kapott, ami jócskán felülírta akkori taktikáját.
A futam után a német meg is jegyezte, hogy nem igazán értette, miért olyan későn született meg az ítélet.
,,Talán megtelt a kávéfőző szűrője és azzal foglalatoskodtak.” -morfondírozott a heppenheimi, majd hozzátette, hogy ez nem volt valami professzionális az FIA-tól.
Masi azonban úgy véli, hogy az eljárás során nem történt semmi szokatlan:
,,Nem tudom, hogy tovább tartott-e, mint kellett volna. Egyértelműen lejelentette a dolgot a technikai delegáció. Meg kell néznem a jelentést, de amint erről számot adnak, a papíralapú beszámolónak meg kell jelennie a dokumentumkezelő rendszerben. Ezután tudják a versenyfelügyelők megvizsgálni a szabályokat, a bizonyítékot konfirmálni és meghozni az ítéletet.” – magyarázta az ausztrál versenyigazgató.
Az Aston Martin viszont nem tudja miért is fordult elő ilyen hiba a németnél:
,,Az történt, hogy a hátsó fékek túlmelegedtek és a rajtrácsra vezető köröt nem a szokásos tempóban tudtuk megejteni, így nem volt légáramlás. Ezzel tisztában voltunk, de még ezen felül is, a beállításaink okán azok nem gyulladhattak volna ki. Túlmelegedtek, de nem tudjuk, hogy miért és hogyan.” – ecsetelte Otmar Szafnauer.