Jean Alesi elmagyarázta, mi is történt valójában, mi miatt törte meg a néhai Niki Lauda Ferrariját.
Alesi ugyais hétvégén, a monacói Historic GP-n némileg tönkretette Niki Lauda 1970-es Ferrariját. Bár nem az ő hibája volt.
A monacói Historic GP-t alapvetően kétévente rendezik meg. Tavaly lett volna soron, de a vírushelyzet miatt nem tartották meg. Ezt idén pótolták.
A rangos esemény sok híres pilótát és autót vonultatott fel a Forma-1 történetéből. Az egyik ilyen versenyző Alesi volt, aki abban a Ferrari 312B3-asban állt rajthoz, amelyet Niki Lauda vezetett 1974-ben, az olasz csapatnál töltött első évében, és az 1975-es szezon első két futamán.
Alesi a második helyről indult, a háromszoros Le Mans-győztes Marco Werner mögül, aki az 1976-os Lotust vezette. Alesi a rajtnál az élre is állt.
A valamivel modernebb és gyorsabb géppel azonban Werner sokkal jobb tempót ment, és azonnal nyomást kezdett gyakorolni a franciára, de Monte-Carlo szűk utcáin nem talált helyet az előzésre, és többször is veszélyesen közel került ahhoz, hogy riválisa hátuljának ütközzön.
Három körrel a vége előtt végül sikerült is neki, de nem az előzés, hanem az ütközés, és a rajt/cél egyenesben a Ferrarinak ütközött, Alesi pedig emiatt a korlátnak és ki is esett a versenyből.
Werner elsőként haladt át a célvonalon, de az incidensért büntetést kapott, ami miatt visszaesett a 3. helyre, így Michael Lyons és a McLaren M26 szerezte meg a győzelmet a Porsche GT versenyzője, Julien Andlauer előtt.
„Amikor nincs hely, nem lehet előzni” – mondta Alesi utána.
„Csalódott vagyok, mert semmit sem tudtam tenni, hogy elkerüljem a falnak ütközést. És azért is, mert nagyszerű versenyünk volt, de jövőre visszatérek.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon