Idén minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kaptak eddig a pályahatárok a Forma-1-ben. Számos értékes időt és helyezést is vettek már el versenyzőktől egy-egy hétvégén.
Noha a barcelonai versenypálya egy régimódi aszfaltcsíknak minősül – rengeteg helyen van sóderágy a pálya mellett – ám így is vannak olyan helyek, ahol lehet előnyt szerezni a pályán kívüli autózásokkal.
Ennek érdekében a spanyol futamra is megnevezte az FIA azon helyeket, ahol kiemelten fogják figyelni a pályahatárok betartását.
Az 1-es és 2-es kanyarban a korábbi évekhez hasonlóan most is elhelyeztek egy bóját, amit, ha szélesre futnak, akkor kötelező megkerülni. Ha valaki a futamon kétszer ezt nem megkerülve tér vissza a pályára, akkor az már szankciókat von maga után.
A 8-as kanyarnál a kiszélesítéseket megakadályozva egészen a 7-es kanyar kijáratáig meghosszabbították a magasított „hurka” kerékvetőket, mivel az elmúlt években rendre levágták ott a pályát a versenyzők.