Andreas Mikklesen három verseny után 68 ponttal vezeti a Rali-világbajnokság WRC2 értékelését, és az a terve, hogy az első félévben megszerzi a bajnoki címet. A második félévet már a Rally1-es autók tesztelésével szertné tölteni.
Mivel a bajnokságban a második Bulacia 35, a harmadik Lappi 39 pontos hátrányban van, Mikklesen terve akár még reális is lehet. Viszont a bajnokságban hét versenyen lehet pontokat gyűjteni, és a hat legjobb eredmény számít az értékelésben. Mikkelsen egy első, egy második és egy ötödik helyet szerzett. Egy győzelme van Lappinak és egy Ostbergnek is, így akár ők is meglephetik a norvégot, de más pilóták is szóba jöhetnek.
„Portugáliában és Szardínián is indulunk, aztán az első hat verseny után várunk” – mondta Mikklesen a Dirtfishnek. „Azzal, hogy részt veszünk az első hat versenyen, lesz időnk tesztelni az év második felében. Aztán a hetedik versenyről majd akkor döntünk, ha látjuk, hogy mentek a többiek.”
Andreas Mikklesen legfontosabb célja, hogy jövőre Rallye1-es autót vezessen. Azt is elmondta már, hogy legszívesebben az M-Sporthoz menne, ahol már idén szívesen tesztelné az új autót. Ehhez jó ajánlólevél lehet, ha a WRC2 első helyén állva bajnokaspiránsként kezdi meg 2021 második félévét. Az is igaz, hogy a Hyundainál és a Toyotánál a múlt heti bejelentések után nincs sok esélye, így mindenképp az M-Sport lehet a cél.
A 2020-as Rally Hungary győztesének számításait csak saját maga húzhatja keresztbe. Még egy olyan hiba, mint amit a Horvát Rallyn elkövetett már nem biztos, hogy belefér. Horvátországban az első napon egy jobbosban elúszott a Skoda hátulja, lecsúsztak az útról és valami eltalálta az egyik lengőkart az autó jobb hátulján. Kitört a kerék, és így már csak a Powerstage győzelemért kapaszkodhattak a versenyen. Az utolsó szakaszt megnyerték, és mivel csak négyen maradtak a verseny végére, összesen 15 pontot gyűjtöttek.