A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff szerint a Red Bullnak többre lesz szüksége egy üres gyárépületnél és 15 mérnöknél, ha az új motorszabályok 2025-ös érkezésekor már a saját erőforrásukat szeretnék majd használni.
A milton keynesi istálló mert nagyot álmodni és létrehozta a motorfejlesztő osztályát a Red Bull Powertrainst, ahová már át is csábítottak pár olyan szakembert, akik a korábbiakban a Mercedest erősítették.
Azonban amíg az közel sem tűnik ideálisnak, hogy a bajnoki címvédő istállót erősítő mérnökök pont a közvetlen rivális Red Bullhoz kerültek át, Wolff szerint ez a fejlesztési és tervezési folyamataikra minimális hatást fog majd csak gyakorolni.
Az osztrák csapatfőnök pedig hozzátettem, hogy a Red Bull hiába teszi bele a megfelelő mennyiségű pénzt a hajtáslánc projektbe, a kockázatot mindig tudni kell kezelniük.
A Ferrarinak, a Renaultnak és a Mercedesnek is hosszú évekre volt szüksége, mielőtt
„A brixworthi gyárunkban – ahol a hajtásláncot fejlesztjük – 900 ember dolgozik,” – idézi Wolff szavait a Motorsport.com. „Ebből a 900 emberből a Red Bull közel 100 embert keresett meg és ebből 10-15 mérnököt sikerült átcsábítaniuk magukhoz.
„Szerintem a Red Bull képes lesz sikerrel venni ezt az akadályt, miután beleteszik a megfelelő összeget és a kellő erőforrásuk is meg van hozzá. Azonban nekünk például egy évtized kellett ahhoz, mire kitapasztaltuk a motorfejlesztés csínyját-bínyját és ráálltunk a helyes útra.
„Szóval már csak emiatt is mondom azt, hogy egy üres gyárépület és 15 mérnök nem lesz elég ahhoz, hogy a Red Bull az elkövetkező három év alatt egy ütőképes motort építsen és fejlesszen az új motorformula bevezetésére.”
„Azonban a Forma-1-ben már számos alkalommal láthattuk, hogy a jó munkához idő kell. A tapasztalatot pedig nem lehet pénzért megvásárolni.”