Az F1 vezető technikai tisztje, Pat Symonds elárulta, a mezőny nagy része simán meglenne a szélcsatornák használata nélkül is.
Sokáig a siker kulcsa az volt, hogy ki mennyi időt tud eltölteni az aerodinamikai fejlesztésekkel. Ezt az időt először korlátozták, majd konstruktőri bajnokság végeredménye alapján csökkentették.
A Forma-1 nemrég tervezetet nyújtott be, hogy 10 év alatt kivezessék ezt a drága gyakorlatot, de két csapat még ellenkezik a javaslat ellen.
„A szélcsatorna már 50 éve a Forma-1-es fejlesztések alapvető eleme, a Brabham használta először 1964-ben.” – tekint vissza Pat Symonds. – „A 80-as évekre azonban kulcsfontosságú lett, és azóta a kifinomultságuk nagyban fejlődött.”
Most azonban, hogy a nagyok hátrányt szenvednek miatta az F1-es csapatok máris ellenkezően viszonyulnak a kérdéshez.
„Talán meglepő, hogy a jelenlegi tíz csapatból nyolc támogatja az ötletet, hogy 10 éven belül kivezessük a szélcsatornák használatát.”
Symonds a költségsapka következményének tartja, hogy a csapatok jobban kezdenek odafigyelni a nagyobb tételekre. Amilyen például egy szélcsatorna használata és fenntartása.
„Csak nőttek, mind méretben, mind a felhasznált energiát illetően, ezt nem lehet költséghatékonyan fenntartani. Az áram számlája egymillió euró fölé is emelkedhet.”
„Két szempontból sem vagyunk mellette. Az egyik az a költségek miatt van: aki nem tud építeni egyet az bérel, de az is naponta több, mint ezer euróba kerül. A másik pedig a fejlesztés: nem kell sok idő ahhoz, hogy valaki egy újabb szerkezetet építsen, ami felülmúlja a korábbiakat, ezzel megindítva az egészségtelen fejlesztési versenyt [ezen a téren is].” – jelentette ki az F1 embere.