A címvédő Mercedes a Spanyol Nagydíj hétvégéjén „köpte be” az őket üldöző Red Bullt, szerintük szabálytalan hátsó szárnyük miatt. Horner szerint azonban a versenybíráknak konkrétan a másik irányban, a Mercedes első szárnyánál kéne kutakodniuk.
Az FIA új technikai direktívája szigorított a szárnyak tesztelésén, a csapatoknak ennek megfelelően a Francia Nagydíjig kell intézkedniük.
„Szerintem úgy működik a dolog, hogy építesz egy autót, megtervezed a szabályok alapján, aztán átmész a teszteken, az összes FIA teszten.”
„Ez alapján ellenőrzik az autót, ez a döntő tényező. Hogy valami ezen kívüli dolognak adjanak hangot… Tudjuk, rajtunk kívül más csapatoknak sem jött jól ez a helyzet.” – utalt Horner arra, hogy az Alpine és az Alfa Romeo is bajban lehet.
Hamilton Monacóban részrehajlással vádolta meg az FIA-t, de a Red Bull csapatfőnöke szerint éppen ellentétes a helyzet.
„Egy alkatrészről van szó. Ha megfordítanánk a „kamerát” a riválisunk autója felé, fogadni mernék, ugyanezt a beszélgetés kéne lefolytatni, száz százalék.”
A csapatfőnök az Emilia Romanga Nagydíj belső kamerás felvételeit nézve mutatott rá, mire is gondol:
„Nézzék az első szárny véglapját. Kimegy a képből, aztán visszatér. És végül is mi a különbség a hátsó és az első szárny [hajlékonysága] között?” – teszi fel a kérdést.
Horner elmagyarázta, a költségsapka ideje alatt és egy válság közepén akár egy alkatrész újratervezése sem éppen a legjobb dolog.
„Idő, pénz és forrás kell hozzá. Nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknek változtatnia kell. Talán ez nagyobb korlátozás az például az Alfa Romeónak, akik már így is a határon mozognak. És ez csak egy alkatrész.”
„Már sokszor láttuk, hogy megváltoznak a tesztek, és mindig nagy port kavart. Dühös vagyok, érthető okokból.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon