A Mercedes nem akarja annyiban hagyni a hajlékony szárnyak esetét, így azt is elképzelhetőnek tartja, hogy óvást nyújt be ellenük.
Az év elején még az Aston Martin szeretett volna némi kompenzációt kicsikarni az FIA-tól a megváltozott aero szabályok miatt. Mivel a kanadai-brit csapat egyedül mondta a magáét és mutogatott a high rake-el rendelkező csapatokra, az az ügy abba maradt.
A Mercedes, jobban mondva Lewis Hamilton viszont az elmúlt futamok során felfedezte, hogy ellenfelük hátsó szárnya jobban mozog a kelleténél. Az érintett istálló azonnal feltett kézzel tiltakozott, míg a Szövetség nem talált rendellenességet az említett elemmel kapcsolatban. Ugyanakkor egy speciális teszt fog várni a mezőnyre a Francia Nagydíjtól, ami felfedheti majd azokat, akik kihasználták a kiskapukat.
A Ferrari már jelezte, hogy nekik kell módosításokat végezniük, csakúgy, mint az Alpine-nak, a Red Bullnak és az Alfa Romeónak. Ugyanakkor a Mercedesnek is kell némi finomhangolást eszközölnie.
Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke azonban megtalálta a kapcsolatot a saját ügyük és a Mercedes ügye között.
,,Nagyjából minden csapat, ami magas hasmagasságú autóval rendelkezik ilyen szárnnyal operál. Mi azt gyanítjuk, hogy azért van erre szükségük, mert így kompenzálják a magasabb légellenállást.” – nyilatkozta az amerikai vezető.
Ez az újabb ügy ismételten két táborra osztotta a mezőnyt. Van a Mercedes érdekeltségű oldal (Aston Martin és a McLaren) tovább vannak a high rake-el rendelkezők.
Szafnauer attól tart, hogy Bakuban az ellentétes oldalon lévők előnye akár 5-6 tized is lehet, ám Christian Horner ezt nevetségesnek tartja. Toto Wolff azonban nem elégedett, így más irányba terelné az ügyet:
,,Egyértelmű az, hogy két hét túl rövid ahhoz, hogy mindenki alkalmazkodjon. Ám Bakuig négy hét van, és ennyi idő bőven elég arra, hogy a pályára merevítsenek a hátsó szárnyon. Főleg úgy, hogy a legeffektívebb ott az ő verziójuk. Így a senki földjére kerültünk, ugyanis a technikai direktíva egyértelműen kimondja, hogy némelyik hátsó szárny mozgása jelentős, így akik ezt használják, ellenük óvást lehet benyújtani. Valószínűleg az ICA (Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság) elé fog ez kerülni, ugyanis senkinek sincs szüksége erre a zavaros helyzetre.”
A Red Bull csapatfőnöke szerint, ha a Mercedes ennyire ugrálni szeretne, akkor előbb vizsgálják meg az ő első szárnyaikat is. Horner ugyanis úgy véli, hogy a csillagosok azon eleme jobban mozog a kelleténél.