back to top
KezdőlapFormula 1A Mercedes majd csak a gyárban tudja levágni Bottas jobb első kerekét

A Mercedes majd csak a gyárban tudja levágni Bottas jobb első kerekét

-

Szegény Valtteri Bottasszal egy hihetetlen dolog történt, amikor a Monacói Nagydíj 30. körében a második helyről kiállt a boxba friss kerekekért.

Egy körrel a finn érkezése előtt Lewis Hamilton kerékcseréjénél még minden rendben volt, azonban a finn már nem volt ilyen szerencsés. A jobb első kereket rögzítő kerékanya ugyanis nem jött le, bárhogyan is próbálkoztak a Mercedes szerelői. Bottas pedig emiatt 18 pont helyett 0 ponttal távozhatott Monte Carlo utcáiról.

Egyébként ez volt az első olyan verseny hosszú időt követően, ahol Bottas nagy valószínűséggel hétszeres világbajnok csapattársa előtt végzett volna.

„Le kell ellenőriznünk, hogy egy tervezési rendellenesség vagy pedig a rendszerek katasztrofális hibáinak következtében nem sikerült leszednie a szerelőknek a kerékanyát,” – nyilatkozta a Mercedes csapafőnöke Toto Wolff a Monacó-i futamot követően.

Utólag azonban kiderült, hogy a kerékkulcs eldeformálta az anyát, ami miatt semmi esélye nem volt a bracleyi istálló szerelőinek levenni a lágy keverékű gumiját Bottas W12-esének jobb elejéről.

A csapat technikai igazgatója James Allison még azt is elárulta, hogy a Mercedes majd csak a gyárban tudja majd leszedni a jobb első kereket egy fémfűrész segítségével.

„Ez olyan, mint amikor egy Philips csavarbehajtót használsz és nem egyenletesen helyezed azt a csavar fejébe,” – mondta Allison.

„Ilyenkor elkezded lekerekíteni a csavar fején található a bevágást. Így egyszerűen nem tudod többé kivenni a csavart, akármivel is próbálkozol. A kerékanyánkkal is ez történt.

„Szinte pontosan ez történt a kerékanyával Valtteri (Bottas) autóján. Ha a kerékanyát ugyanis nem megfelelően teszik rá a kerékre és úgy helyezzük rá a kerékkulcsot, akkor az olyan mértékű deformációt okozhat, mint amit a mi esetünkben is tisztán láthattunk: valóságosan ráragad a kerékre és egyszerűen nem jön le arról.”

Forráswtf1.com