Túraautó világbajnokként és címvédő skandináv bajnokként tért vissza Rob Huff a világkupára, viszont az a csúfság érte a Zengő pilótáját, hogy nem tudott pontot szerezni.
Tavaly a zűrös zolderi szezonkezdet után a nürburgringen sem szerepelt jól a Zengő Motorsport, a belerázódás igénye most is érződött a magyar csapat eredményein.
A télen átigazolások jellemezték a Cupra egyetlen istállóját, hiszen Azcona és Boldizs maradása mellett a gyár második pilótája, Jordi Gené, és a világbajnok Rob Huff is csatlakozott az együtteshez.
Idén tehát nagy reményekkel indultak neki a Zöld Pokolban tartott hétvégének, és arra senki sem számított, hogy mindössze egy pontszerző hellyel távoznak majd Németországból.
Az új Audi, az új Hyundai és ráncfelvarráson átesett Honda megváltoztatta az erőviszonyokat. A Cuprák tavaly év végére már futamgyőzelmekért küzdöttek. Most azonban a mérvadónak számító első futamon Azcona végzett a legjobban. de ő is csak a 16. helyen.
A sok kiesés miatt a második futamon Boldizs révén elcsíptek egy 13. helyet. Ez sem vigasz, hiszen a másik három autó kiesett. Huff járt a legrosszabbul közülük, ő már az első futamot sem tudta befejezni.
„Nehéz hétvége volt ez a csapatnak, jellemerősítő hatással lesz ránk.” – próbálta megtalálni a pozitívumot a brit.
„Az első futamon egy Honda kizavart a pályáról, ez pedig sérülést okozott az autón. A kerékjárat belső íve belevágott a kerékbe, ezzel ki kellett jönnöm.”
„Aztán a másodikban senki sem akart helyet hagyni az első kanyarban, így sokan nem fejezték be a versenyt. Kár, mert amikor a mezőny végén vagy, lenne ilyesmire időd.”
„Sajnos voltak páran, akik újak a sorozatban és türelmetlenül sok autó vesztét okozták, ok nélkül.” – fakadt ki Huff az újoncokra.
„Az én autómat ismét túl nagy kár érte, elveszett a végsebességünk, ráadásul, amikor kiforgattak, belepördültem a csapattársamba, Mikelbe is, ami szerencsétlen volt.”