Max Verstappen az Azerbajdzsáni Nagydíj végén elbukta a győzelmet, amikor egy bal hátsó defekt miatt kiesett az élről. Mika Häkkinen is átélt korábban hasonló baleseteket, és kijelentette, hogy ez sosem kellemes élmény.
A kétszeres világbajnok finn tökéletesen tudja, mit érezhetett Max Verstappen az Azerbajdzsáni Nagydíj végén.
A holland látta, ahogy a biztosnak tűnő győzelem kicsúszik a kezei közül, de semmit sem tudott tenni az eset megakadályozása érdekében. Häkkinen pedig megjegyezte, hogy függetlenül attól, hogy mi okozta a problémát, ez aggodalomra ad okot az F1 számára, mivel a baleset masszív jellege miatt a versenyzők ilyenkor úgy érzik, mintha csak utasok lennének a saját autójukban.
„Sajnálom Max Verstappent” – írta Häkkinen az Unibet rovatában. „Nagyon erős versenyt ment, a harmadik helyről indulva, végül aztán a fő egyenesben, maximális sebességnél elszenvedte azt a szörnyű esetet a gumival.”
„Van egy jobbos kanyar az egyenesben, ami a bal hátsó gumit terhelte, és ez az, amelyik meghibásodott. Meg kell várnunk a Pirelli vizsgálatának eredményét, hogy kiderüljön, valóban magával a gumival volt-e probléma, vagy törmelék okozta a defektet. Akárhogy is, ez mindenképpen aggodalomra ad okot az F1 számára.”
„Tapasztaltam már gumidefektet, és ez sosem kellemes élmény. Nagyon hirtelen, masszív, és 300 km/órás sebességnél utassá teszi a versenyzőt. Az 1995-ös Ausztrál Nagydíjon kórházba kerültem egy kerékhiba miatt, 1999-ben pedig Németországban kaptam defektet.”
„Amikor érzed, hogy az autó kimozdul, azonnal megpróbálod korrigálni a kormánnyal, de maximális sebességnél már tényleg nem tudsz tenni semmit sem.”
Lehetett volna rosszabb is…
Häkkinen megjegyezte, hogy Lance Stroll hasonló problémával küzdött a verseny korábbi szakaszában, a pálya ugyanezen részén. Bár a dolgok talán még sokkal rosszabbul is alakulhattak volna, ha ez egy másik pályán történik.
„Ami még aggasztóbbá teszi Max esetét, hogy ez volt a második a nap folyamán, Lance Stroll sorsa ugyanez lett az Aston Martinnal” – folytatta Häkkinen. „Az a tény, hogy mindkét incidens ugyanazon a helyszínen, maximális sebességnél történt, azt jelenti, hogy az FIA-nak a csapatokkal és a Pirellivel együtt alaposan meg kell vizsgálnia az összes adatot, és valóban meg kell próbálnia megtalálni az okokat.”
„Bakuban mindkét versenyző egyedül volt, nem volt körülötte más autó. Szerencséjük is volt, hogy megpördültek és az orr-résszel csapódtak a falnak. Más pályákon ez a fajta hiba katasztrofálisabb balesethez vezethetne.”