Nicholas Latifi csapata téves utasítására nem ment be a boxba Verstappen balesetét követően, hanem a célegyenesen keresztül autózott, és nyert két pozíciót is.
Az újraindításnál visszasorolták eredeti helyére, és kapott egy 10 másodperces stop-and-go büntetést is.
Latifi nem töltötte le ezt az utolsó előtti körben, így 30 másodperces visszasorolást kapott. Amivel nemcsak két Haas, hanem a mezőny végére visszacsúszó Hamilton is elé került. Végül ez egyúttal azt is jelentette, a Williams utolsó helyre került a csapatbajnokságban.
„Gondolom szerencsétlen, hogy azt tettem, amit a fülemre mondtak. Remélem nem kapok érte büntetőpontot is, mert az nevetséges lenne. Nem biztos, hogy fogok, és szerintem nem is kéne.”
Végül kapott, rögtön a legsúlyosabbat, egyszerre három egység is került Latifi neve mellé. Mindezt csapata hibájából.
A stewardok közleménye szerint a boxbejárat előtt fényjelzés adta tudtára a versenyzőknek a helyes haladási irányt. Arra is hivatkoznak, hogy minden csapat megkapta időben az információt, és ennek megfelelően tájékoztatták a pilótáikat.
A Latifi és a versenymérnöke közötti kommunikációból azonban pont ennek az ellentéte derül ki.
Tavaly az Orosz Nagydíjon „elkövetett” próbarajt miatt Hamilton eredetileg két büntetőpontot kapott. Később azonban ezt – pont a rádiós beszélgetésre hivatkozva – visszavonták, és a csapatra szabtak ki egy 25 ezer eurós pénzbüntetést.
„Nem tudtam volna mit tenni.” – erősíti meg a Latifi. – „Azt az üzenetet kaptam, hogy maradjak kint, szóval rossz volt a kommunikáció. Így megy ez.”