A Francia Nagydíjon Max Verstappen foglalhatta el az első rajtkockát. Mellőle Lewis Hamilton, mögüle pedig Bottas és Pérez indulhatott.
A top 10 közepes keverékű Pirelliken állt fel a rajtrácsra.
Yuki Tsunoda utolsóként, a boxutcából várta a rajtot.
Verstappen sikerült az első kanyarban elsőnek elfordulni, utána azonban elfékezte magát és átadta az első helyet Hamiltonnak. Ugyan a bóját kívülről kerülve tért vissza a pályára, de mivel nem előzte vissza Hamiltont és közel sem jutott ezzel előnyhöz, nem járt érte büntetés.
Sokan küzdöttek a tapadással, a Mercedes versenyzői a gumik melegedésére és szemcsésedésére panaszkodtak.
A 11. körben Alonsót néhány kanyar alatt Ricciardo és Norris is megelőzte, nem sokkal később pedig Vettel is maga mögé tudta a spanyolt. Az Alpine versenyzője is a gumik szemcsésedése miatt lassult vissza.
Leclerc volt az első, aki kiment a boxba kerékcserére, a 15. körben. A közepes keverékeket keményekre cserélték. A csere után a 19. helyre tért vissza a monacói.
Az élbolyból először Bottas cserélt kereket, a 18 körben. A finn a kemény keverékeken a 4. helyre tért vissza, Pérez mögé.
A 19. körben érkezett Verstappen, aki Bottas elé tudott visszajönni. Egy körrel később érkezett cserére Hamilton. 2,2 másodperces kerékcseréje után szoros meccsbe tért vissza Verstappennel, melyből a holland jött ki győztesen. A kiállásokkal így Verstappen visszaelőzte Hamiltont, míg az első helyen Pérez haladt, aki még nem volt kerékcserén.
Pérez a 24. kör végén állt ki kereket cserélni.
Az élen a sorrend így ismét Verstappen, Hamilton, Bottas, Pérez volt, míg az őket követő Vettel, Stroll és Ocon még nem cserélték le a Pirelliket.
Gasly és Norris látványos csatát vívtak a 10. és 11. helyen, majd a brit megelőzte Leclercet és Sainzot is.
Ocon a 29. körig bírta azokon a gumikon, melyeken rajtolt, a két Aston Martin azonban még mindig bírta az 5. és 6. helyen.
Hamilton egyre közelebb került Verstappenhez, de ez hamar kinyírta a holland gumijait. A 33. körben Verstappen újabb kerékcserére állt ki és ismét közepes keverékeket kapott. A 4. helyre tért vissza, azonban mindeközben Hamilton is panaszkodott már a gumikra.
A 35. körben a 3. helyen álló Pérez elengedte csapattársát, Verstappent, aki meg is köszönte ezt.
Stroll a 34., Vettel pedig a 39. körben cserélt kereket.
A nagy kérdés az volt, hogy Hamilton erősen kopó gumijai kibírják-e az 53 körös verseny végéig, vagy neki is kell majd cserélnie. Mindeközben a 41. körben Bottas 3,2 másodpercre volt Hamiltontól, Verstappen pedig további 3,7-re, és a holland egyre közelebb került a Mercedesekhez.
A 43. körben Verstappen már DRS távolságon belül volt Bottashoz képest, végül a 44. körben meg is előzte.
Bottas erősen panaszkodott a rádión, hogy ő szólt előre, hogy két kiállással kellene teljesíteni a versenyt, így azonban teljesen szétmentek a gumijai.
A 48. körben Bottast már Pérez támadta, egy körrel később pedig megelőzte. Az előzést azonban a versenybírák vizsgálni kezdték.
Az 52. körben Verstappennek simán sikerült megelőznie Hamiltont. A versenyt így végül a holland nyerte, mögötte Hamiltont és Pérezt intették le.
A versenyen mindenki célba ért, senki nem esett ki.
Végeredmény:
Verstappen | Csapat | Lemaradás | |
1 | Max Verstappen | Red Bull | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 2.904 |
3 | Sergio Perez | Red Bull | 8.811 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 14.618 |
5 | Lando Norris | McLaren | 1:04.032 |
6 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:15.857 |
7 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:16.596 |
8 | Fernando Alonso | Alpine | 1:17.695 |
9 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:19.666 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:31.946 |
11 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1:39.337 |
12 | George Russell | Williams | 1 kör |
13 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1 kör |
14 | Esteban Ocon | Alpine | 1 kör |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1 kör |
16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1 kör |
17 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1 kör |
18 | Nicholas Latifi | Williams | 1 kör |
19 | Mick Schumacher | Haas | 1 kör |
20 | Nikita Mazepin | Haas | 1 kör |