Biztonsági aggályokra hivatkozva, az FIA foglalkozott azokkal a panaszokkal, amelyek szerint egyesek boxkiállásai gyorsabbak, mint amilyen gyorsak maximálisan lehetnének a jelenlegi szabályok pontos betartása mellett.
A felvetés szerint egyesek boxkiállásai a megengedettnél nagyobb fokú automatizálással járhatnak, és ez lehetővé tette a csapatok számára, hogy rekordidőket érjenek el.
Az F1 technikai szabályzata tartalmaz egy utalást a boxkiállásokra vonatkozóan, amely szerint az érzékelőknek passzívan kell működniük.
A 12.8.4 cikkely egyértelműen kimondja, hogy: „A kerékrögzítők felszerelésére vagy eltávolítására használt eszközök csak sűrített levegővel vagy nitrogénnel működtethetők. Bármilyen érzékelőrendszer csak passzívan működhet”.
A Magyar Nagydíjtól jöhet a lassulás
Ezért az Osztrák Nagydíj előtt az összes F1-es csapatnak elküldött közleményében azt írták, hogy az augusztusi hungaroringi futamtól kezdve a csapatok boxkiállási eljárásaiba olyan tűréshatárt kell beépíteni, amely lehetővé teszi az emberi reakcióidő érzékelését.
Az adatok szerint 0,15 másodperc telik el a kerékanyák feszességének észlelésétől addig, amíg az emelő embernek (jack man) szólnak, hogy engedje le az autót, és 0,2 másodpercbe, míg le is teszik az autót.
Az F1-ben nem ismeretlen dolog, hogy figyelik az emberi reakcióidőt – ilyen toleranciát alkalmaznak a rajtlámpánál a versenyzői reakciókra, hogy megítéljék, kiugrott-e a versenyző a rajtnál.
Az FIA azonban nem hozza nyilvánosságra, hogy pontosan mekkora a tolerancia a rajtnál, mert attól tart, hogy ha nyilvánosságra kerülne, akkor a csapatok és a versenyzők megpróbálnák kihasználni azt a számot, hogy növeljék az előnyüket.
Az új technikai irányelv megjegyzi: „Biztonsági okokból elvárnánk továbbá, hogy a minimum idő a jack általi elengedés procedúrája és a versenyzőnek adott, zöld lámpa általi OK jelzés között legalább 0,2 másodperc legyen.”
A csapatok három futamot kaptak arra, hogy felkészüljenek az új követelményekre, mivel előfordulhat, hogy változtatniuk kell az eljárásukon, és gondot okozhat, ha erre kényszerítik őket elegendő felkészülési idő nélkül.
Az idei eddigi leggyorsabb boxkiállások:
# | Csapat | Versenyző | Helyszín | Idő (mp) |
---|---|---|---|---|
1 | Red Bull | Verstappen | Bahrein | 1.93 |
2 | Red Bull | Verstappen | Azerbajdzsán | 1.98 |
3 | Red Bull | Verstappen | Portugália | 1.98 |
4 | Red Bull | Perez | Bahrein | 2.00 |
5 | Red Bull | Verstappen | Monaco | 2.02 |
6 | Red Bull | Perez | Franciaország | 2.04 |
7 | Aston Martin | Stroll | Portugália | 2.08 |
8 | Williams | Russell | Azerbajdzsán | 2.13 |
9 | Alfa Romeo | Raikkonen | Azerbajdzsán | 2.13 |
10 | Aston Martin | Stroll | Spanyolország | 2.16 |