Daniel Ricciardo elmondta, az a vezetési stílus, amit a Red Bullnál alkalmazott, a McLarennél már nem igen működik.
2018 közepén döntött úgy az ausztrál pilóta, hogy elbúcsúzik a Bikáktól és új kihívások elé néz. A legtöbben meglepődtek azon, hogy a Renault mellett döntött, ugyanis nem igen fűztek nagy reményeket a franciákhoz. A 32 éves versenyző első éve újdonsült csapatánál nem úgy sikerült ahogy tervezte. Technikai meghibásodások és az autó gyenge teljesítménye fémjelezte számára azt az idényt. 2020-ra ugyan javulni tudott az alakulat, ám Ricciardo akkor ismét a váltás mellett tette le a voksát. Mivel a Ferrari úgy döntött, hogy 2021-től nem tart igényt Sebastian Vettel szolgálataira, és helyére a McLarennél vitézkedő Carlos Sainzcot szerződteti, a wokingiaknál megüresedett egy hely.
Az ausztrál versenyző helyzete azonban a brit istállónál sem oly egyszerű. A legtöbben arra számítottak, hogy a hétszeres futamgyőztes könnyedén verni fogja majd Lando Norrist, ám a 21 éves ifjonc jócskán rácáfolt erre. Ricciardo nem igazán találja a góllövő cipőjét, amit lassan már a McLaren sem néz jó szemmel.
Az Auto Motor und Sportnak adott interjújában azonban a 32 éves pilóta elmagyarázta miért nem érzi magát kényelmesen az MCL35M-ben.
,,A Renault-ban azonnal éreztem, hogy megtarthatom és gond nélkül alkalmazhatom a régi vezetési stílusomat. Csak egy kicsit volt kevesebb a tapadás a Red Bull autójához képest. A McLaren tekintetében viszont a különbségek némileg nagyobbak. Meg vannak a gyengeségei és az erősségei is, de a normál vezetési stílusom valahogy nem passzol a mostani konstrukcióhoz. Lehet, hogy a fékezéshez vagy a kigyorsításhoz van köze, de az autó nem úgy reagál, ahogy szeretném. ” – magyarázta az ausztrál.
Ricciardo ugyan az Osztrák Nagydíjon már jobb teljesítményt mutatott, viszont versenygépével még nem szokott össze teljesen. Mivel változtatnia kellett a vezetési stílusán, még nem érzi igazán komfortosan magát a konstrukcióban:
,,Ezért jelentett nagyobb kihívást a mostani átigazolásom a renault-os váltáshoz képest. Először is rá kellett itt jönnöm arra, hogy miért nem működik a vezetési stílusom minden kanyarban, és csak ezután tudtam dolgozni azon, hogy elsajátítsam az új technikákat.”