back to top
KezdőlapFormula 1Leclercet a tankolásos időszakra emlékeztette a sprintkvalifikáció

Leclercet a tankolásos időszakra emlékeztette a sprintkvalifikáció

-

Charles Leclerc elismerte, hogy olyan érzései voltak a Brit Nagydíjon bemutatkozó sprintkvalifikáció közben, mint ha a Forma-1 tankolásos éveiben versenyzett volna.

Az előző héten egy 17 körös sprintfutam döntött a vasárnapi rajtsorrendről a Brit Nagydíjon. Ennek alkalmából pedig a versenyzők emiatt alacsonyabb üzemanyagszinten vághattak neki a futamnak és végig nyomhatták neki, mert kötelező kerékcserét sem írtak elő a szabályok.

Az utolsó tankolós szezon 2009-ben volt és az FIA a költségek csökkentése a biztonság javítása érdekében törölte el a megoldást, ugyanis rengeteg balesetveszélyes esetet szült az, ha valaki valamilyen okból kifolyólag magával rántotta a tankolócsövet a bokszkiállást követően.

A Ferrari monacói pilótája nemrégiben beszélt a sprintkvalifikáción szerzett tapasztalatairól és azt is felfedte, hogy mi a különbség a sprint és egy normál futam között.

„Nagy a különbség” – válaszolta Leclerc, amikor a különböző üzemanyagszintekről kérdezték őt. „Nagyon élveztem az új formátumot. Szeretem ezeket a körülményeket és még olyan érzésed is van, mint ha a tankolásos érában versenyeznél. A gumikkal is sokkal jobb a helyzet, mert könnyebben elérik az optimális hőmérsékletet és nem kell őket annyira beosztani, mint egy normális futam során.”

„Nagyon jó volt ez a 17 körös száguldás, de személy szerint a kedvenc újításom az volt, hogy az időmérő edzés átkerült szombatról péntekre. Ez így nekünk versenyzők számára is sokkal izgalmasabb.”

A sprintkvalifikációs hétvége a következő képpen nézett ki: pénteken az első szabadedzést követően rendeztek egy időmérő edzést, ami megadta a sprintfutam rajtsorrendjét. Szombaton jött ezt követően a második szabadedzés és a sprintkvalifikáció, ami pedig a vasárnapi futam rajtsorrendjét határozta meg. Az F1 vezetőinek tervei alapján még Monzában és Interlagosban lesz hasonló beosztás egy versenyhétvége során.

Leclerc azt is elmondta, hogy azért is kedveli az új formátumot, mert „pénteken általában mindig csak unatkozik az autóban” és azért is, mert ebben a rendszerben csak az első szabadedzés áll a rendelkezésére, hogy felkészülhessen az időmérőre.