A Formula 3 magyar hétvégéjének első, fordított rajtrácsos versenyén – péntekkel ellentétben – felhős idő köszöntötte a versenyzőket. Az első rajtkockából Jonny Edgar várhatta a startot, míg mellőle Colombo rajtolhatott.
Kettejük között a piros lámpák kialvását követően maradt a sorrend, még ha Edgar keményen is védekezett a kettes kanyar féktávján. Mögöttük sem történt sok változás, Iwasa maradt harmadik, mögötte pedig Caldwell és Sargeant érkeztek.
A bajnoki tabellát vezető, pénteken második helyre kvalifikáló Dennis Hauger tudott pozíciókat nyerni, a 11-ről feljött a 9. helyre, megelőzve összetettbéli üldözőit, Vestit és Doohant.
Az időmérőt megnyerő Arthur Leclerc egy rajtbüntetés miatt csak a 15. helyről rajtolhatott, de a rajt után sem tudott feljebb jönni, sőt egy helyet veszítve a 16. helyen autózott.
A bajnokságban előkelő helyen állók közül Victor Martins versenye jól indult, mármint a kvalifikációhoz képest biztosan, hiszen pénteken csak 24. lett. Az első körökben a francia azonban a 17. helyig kapaszkodott fel.
Az élen Colombo végig szorosan követte Edgart, végül pedig a 8. kör elején szánta el magát az előzésre, ami sikerült is az egyes kanyar külső ívén. Edgar autója viszont éppen az egyes kanyarból kigyorsítva adta meg magát, és a Carlin britje rögtön ki is esett.
Colombo tehát fellélegezhetett, hiszen Iwasa egy másodpercen kívül követte csak. A verseny feléhez érkezve pedig lenyugodni látszottak a kedélyek, Hauger volt legközelebb az előtte lévőhöz és a 14. kör elején sikeresen meg is előzte David Schumachert a célegyenes végén.
Vesti számára már ez sem bizonyult kedvezőnek, de az tovább rontott a helyzetén, hogy néhány körrel később megállt alatta az autó, így ő is kiesett, ráadásul a safety cart is be kellett hívni.
Az újraindítást is Hauger kapta el az egyik legjobban, rögtön megelőzte Smolyart, eggyel mögöttük pedig Doohan került Schumacher elé. Az utóbbi páros esetében azonban Schumacher még vissza tudott vágni, és visszaelőzte csapattársát.
Colombo győzelme nem forgott már veszélyben, az olasz nem csak az első győzelmét szerezte meg a szériában, hanem az első pontjait is, ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta. A dobogóra mellé még Iwasa és Caldwell értek oda ebben a sorrendben.
A győztes Campos versenyzőt azonban még vizsgálják, mert nem tartotta be a safety car-ra vonatkozó szabályokat.
A fordított rajtrácsos pole Fittipaldié lett, miután a verseny végén sikeresen maga mögött tartotta a zárkózó Leclerc-t. A hazai pályán versenyző Tóth László a 27. helyen ért célba.
Frissítve: Végül Colombót megbüntették, így elvesztette a győzelmet, ami Iwasa ölébe hullott. Az olasz öt másodperces büntetést kapott, ezzel egészen a nyolcadik helyig esett vissza.
A verseny módosult végeredménye:
Helyezés | Versenyző | Csapat |
1 | Ayumu Iwasa | Hitech GP |
2 | Olli Caldwell | PREMA Racing |
3 | Logan Sargeant | Charouz Racing System |
4 | Clement Novalak | Trident |
5 | Dennis Hauger | PREMA Racing |
6 | Alex Smolyar | ART Grand Prix |
7 | David Schumacher | Trident |
8 | Lorenzo Colombo | Campos Racing |
9 | Jack Doohan | Trident |
10 | Matteo Nannini | HWA Racelab |
11 | Roman Stanek | Hitech GP |
12 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System |
13 | Arthur Leclerc | PREMA Racing |
14 | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix |
15 | Victor Martins | MP Motorsport |
16 | Jake Hughes | Carlin Buzz Racing |
17 | Calan Williams | Jenzer Motorsport |
18 | Oliver Rasmussen | HWA Racelab |
19 | Amaury Cordeel | Campos Racing |
20 | Caio Collet | MP Motorsport |
21 | Tijmen van der Helm | MP Motorsport |
22 | Johnathan Hoggard | Jenzer Motorsport |
23 | Rafael Villagomez | HWA Racelab |
24 | Reshad de Gerus | Charouz Racing System |
25 | Filip Ugran | Jenzer Motorsport |
26 | Jak Crawford | Hitech GP |
27 | Laszlo Toth | Campos Racing |
kiesett | Ido Cohen | Carlin Buzz Racing |
kiesett | Frederik Vesti | ART Grand Prix |
kiesett | Jonny Edgar | Carlin Buzz Racing |