A Mercedes technikai igazgatója Mike Elliott szerint a csapat hibát követett el azzal, hogy a 47. körben hozta ki Lewis Hamiltont kerékcserére.
A brit hétszeres világbajnok rögtön a piros zászlós újraindítást követően az első helyről az utolsóra esett vissza, a Mercedes taktikai bakijának köszönhetően.
Az az első korai cseréjénél már kiderült, hogy nem egy egykiállásos verseny lesz ez a brit számára. Hamilton a 47. körben állt ki másodjára, hogy onnan visszajőve nagy tempófölénnyel megnyerje a versenyt.
Egy dologgal azonban nem számolt a német csapat. Fernando Alonso fénykorát jellemző harciasságával, amivel tíz körön keresztül tartotta fel a spanyol a világbajnoki címvédőt, ezzel elérve azt, hogy a brit Oconékat már nem tudta utolérni.
„Azt gondolná az ember, hogy amennyiben korábban behoztuk volna, akkor a verseny végén több lehetőségünk lett volna.” – mondta Elliott.
„A valóság azonban az, hogy a gumik közötti különbséget akartuk maximalizálni. A magyar pályán nagyon nehéz előzni, ebből következik, ha korábban megyünk ki, kisebb lett volna az Alonso abroncsaihoz képest számított különbség. Így sokkal nehezebb lett volna az előzés is.” – mondta.
„Ha később álltunk volna ki, ami egyébként szerintünk a jó döntés lett volna, akkor növelhettük volna az abroncsok közötti különbséget 10-ről mondjuk 12-re. Ennek eredményeképpen könnyebben, és gyorsabban meg tudtuk volna előzni Alonsot, és harcolhattunk volna a győzelemért.”
„A másik dolog ezzel kapcsolatban az, hogy Alonsonak frissebb gumik voltak fent, mint az előtte autózó Carlosnak, akit a spanyol világbajnok csak pár kör erejéig tudott támadni. Akkor származott volna ebből előnyünk, ha hosszabb ideig támadhatta volna, így Lewisnak ezzel könnyebb dolga lehetett volna.” – zárta a Mercedes technikai igazgatója.