A Ferrari szerint az idei szezonban elszenvedett 2,5 millió eurós balesetei költségeik miatt a sportág vezetőinek újra kellene gondolnia a nemrég bevezetett költségsapkás tervezetüket.
Az idén bevezetett szabályok – amik limitálják a nagycsapatok költekezéseit – értelmében egyik csapat sem költhet többet 145 millió dollárnál többet a szezon során. Az élcsapatok (Mercedes, Red Bull) emiatt óriási változásokon mentek keresztül, ugyanis az új szabályok miatt sok munkatársuktól kellett elbúcsúzniuk, mert a költségsapka miatt már nem alkalmazhatták őket tovább.
Az évad előrehaladtával azonban más fajta problémák is felmerültek a költekezési limit kapcsán. A szezon során ugyanis számos nagyobb kaliberű balesetnek lehettünk szemtanúi, ahol a csapatoknak rengeteg pénzbe került megjavítani a ripityára tört autókat. Ilyen baleset volt például Valtteri Bottas és George Russell találkozása Imolában, Max Verstappen óriási csattanása Silverstone-ban vagy éppen Mick Schumacher Monacóban elkövetett hibája a Casino téren.
A Ferrari azonban nemrégiben járt pórul, miután Lance Stroll a Magyar Nagydíjon megtorpedózta Charles Leclerc autóját, aminek következtében a monacói pilóta azonnal kiesett a versenyből. Az olasz istálló csapatfőnöke, Mattia Binotto ezen esetet követően vázolta fel azt az ötletét, miszerint ezen esetekben a vétkes csapatnak kellene kifizetnie a balesetben keletkezett károkat. A svájci-olasz származású szakember elmondása szerint a csapata csak a szezon első felében 2,5 millió eurót (3 millió dollárt) költött az autóik javítására, ami egyáltalán nem kevés pénz és ez szerinte rámutat a költségsapkában rejlő problémákra.
„Néha ugyan magunknak okozunk sérüléseket, de ez nem mindig így van” – mondta Binotto, aki nemrégiben elismerően nyilatkozott a pilótáikról. „Mostanában rengeteget beszélünk arról, hogy ha balesetbe kerülünk és nem a mi pilótánk a fekete bárány az esetben, akkor annak nem szabadna beletartoznia a költségsapkába.”
„Ez nagyon fontos lenne, ugyanis 2,5 millió euró nem kevés pénz és ezt az összeget kizárólag javításra költöttük. Ez pedig hatással van a fejlesztéseinkre és még sok más dologra is. Ezért mondom azt, hogy jó lenne átgondolni és változtatni a költségsapkán pont ezen váratlan kiadások miatt, amik akár ilyen nagy mértékűek is lehetnek. Ezt meg fogjuk tárgyalni az FIA-val, az F1 vezetőivel és a többi csapattal is.”