Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe vezeti az Ypres Rallyt. A második helyen is egy Hyundai áll, a csapattárs Craig Breen hátránya mindössze 10.1 másodperc. A harmadik helyért három Toyota harcol, Elfyn Evans 3.3 másodperccel van a negyedik Kalle Rovanpera előtt.
A bajnokságot vezető Sebastien Ogier az ötödik, de csak egy másodpercre van Rovanperától. A vasárnapi négy gyorsasági előtt ezzel elég komoly esélye van a csapatutasításoknak. Ogiernek égető szüksége van a pontokra, az év végi sikerhez, erről a csapatvezető Latvala is elmondta a véleményét. A Hyundainál pedig Neuvillenek nemcsak a hazai pálya miatt kell nagyon a siker, hanem azért is, hogy életben tartsa a csapat bajnoki esélyeit. Csapatutasítások terén pedig Andrea Adamot sem kell félteni.
Pénteken elvérzett a két Ford, Fourmaux hatalmasat esett, Greensmith pedig egy árokba csúszott, így ő superrallyval folytatta szombaton. A második napra a Toyota is elveszített egy autót, Takamoto Katsuta törte rommá a Yarist. Belgium már csak ilyen, ha valaki hibázik a gyors pályákon, komoly esés lesz a vége. A Hyundai is búcsúztatott egy autót, Loubet még a reggeli első gyorson csúszott be az út jobb oldalán levő mély árokba.
„Örülök, hogy befejeztük a napot. Tudtuk, hogy nehéz lesz, és jön majd még egy hasonló, de más jellegű pályákon. Az autó jól működik, én pedig elégedett vagyok a teljesítménnyel. Persze mindig jó padlógázzal száguldani, de oda kell figyelni, és bölcsnek kell maradni” – mondta Neuville a nap végén.
A többieknek is viszonylag problémamentes napjuk volt. Ogier a 10-es gyorsaságin kapott megállapított időt, Katsuta balesete miatt. Később azonban rákapcsolt, és két szakaszt, a 13-ast és a 15-öst is megnyerte.
Ott Tanak a hatodik helyen áll. Neki reggel akadtak gondjai. Eltalált valamit, defektet kapott, majd az emelője is eltört, sokat veszített. Több mint 3 perc a hátrányuk Ogier mögött, így a hatodik hely megtartása mellett a Power Stage lehet a céljuk.
A WRC2-ben már csak hárman maradtak. Solberg úgy vezet több, mint 3 perccel, hogy 85 kilométert ment kormányszervó nélkül. A második Huttunen versenye a kilences gyorsaságin ment tönkre, dupla defektet, és emiatt 3 perc hátrányt szedett össze. Gryazin pedig úgy harmadik, hogy a hármas gyorsaságin árokba esett, és szombaton már superrallyzott.
A vasárnapi zárónapra 300 kilométert utazik a mezőny, az utolsó négy gyorsaságit Spa-Franchorshamps-ban tartják.