Miután kipróbálta, Sebastian Vettel véleményezte a 18 colos abroncsokat, amelyeket a 2022-ben alkalmazniuk kell majd a csapatoknak.
A tesztelés az egész idei szezonban zajlik, hogy a Pirelli adatokat gyűjtsön, amelyek lehetővé teszik, hogy a lehető legjobb abroncsokat szállítsa a jövő évre, amikor a sport jelentős szabályváltozásai életbe lépnek.
A Williams kivételével – akik nem tudtak megfelelően átalakított autót használni – minden csapat részt vett a teszteken, az Aston Martin pedig a Brit Nagydíj után, Silverstone-ban próbálta ki az új slick gumikat.
Tekintettel jelentős Forma-1-es tapasztalataira, Vettel visszajelzései különösen értékesek voltak. A négyszeres világbajnok talált olyan dolgokat, amelyek tetszettek neki, de olyanokat is, amelyek nem.
„Ezekkel a gumikkal hosszabb ideig lehet a határon autózni anélkül, hogy túlmelegednének” – idézte Vettelt az Auto Motor und Sport.
„Kényelmesebbek a rázóköveken, és több tapadást nyújtanak a lassú és közepesen gyors kanyarokban. Gyorsabbnak éreztem magam azokon a szakaszokon, mint a hagyományos gumikkal.”
Míg az idei szezonban a silverstone-i hétvégén 25 PSI-re (elöl) és 23 PSI-re (hátul) pumpálták a gumikat, addig a keddi és szerdai teszteken 20 PSI alatt voltak – ami természetesen tapadási előnyt jelent.
Vettelnek azonban az például gondot okozott, hogy pontosan lássa, hova teszi az autóját a kanyarokban.
„A nagy kerekek miatt még rosszabb a kilátás elölre” – magyarázta a 34 éves pilóta. „És ott van még az útban az összes tükörtartó is. Akkor volt a legjobb, amikor a tükrök a Halóra voltak rögzítve.”
A kilátást tovább nehezíti majd egy szabály, amely szerint a 2022-es autóknak az első kerekek fölé kiálló áramlásterelőket kell felszerelniük, ami megnehezíti a versenyzők számára, hogy a kanyarok csúcspontját célozzák meg.
Ezt a megállapítást Vettel tette, miközben a szimulátorban belekóstolt, milyen érzés lesz vezetni a 2022-es autót.
„A burkolatok és a nagy kerekek miatt egyáltalán nem látod a rázóköveket” – mondta.
A 2022-es gumik tesztelése a tervek szerint szeptember 15-16-án fejeződik be Magny-Cours-ban, amikor – ha az időjárástól függően szükséges lesz – a pálya locsolórendszerét is aktiválják, hogy az Alpine a nedves gumikon tudjon tesztelni.