back to top
KezdőlapRallyTovább gyorsul majd a Hyundai i20N Rally2 - ígéri Adamo

Tovább gyorsul majd a Hyundai i20N Rally2 – ígéri Adamo

-

Habár megnyerte az Ypres Rally WRC2 értékelését Jari Huttunen az új Hyundai i20N Rally2-vel, a teljesítményre nem lehet igazán büszke a márka sportrészlege. Az RC2 értékelésben Huttunen ideje csak a 12. helyre volt elég, így nem csoda, ha Andrea Adamo csapatvezető további javulást ígér.

- Hirdetés -
[adrotate group="1"]
[adrotate group="7"]

Oliver Solberg és Jari Huttunen is vezette az Ypres Rallyt az új autóval. Először Solbergnek akadt gondja a kormányszervóval, majd egy elektronikai probléma miatt fel kellett adnia a versenyt. Huttunen két defekt miatt veszített sokat, a zárónapon pedig neki is rakoncátlankodott a szervó, de ő be tudta fejezni a versenyt. A győzelem annak köszönhető, hogy rajta kívül csak a superralyzó Gryazin ért célba, az összesen öt nevezőből Solberg mellett Suninen és Kristensson is kiesett.

- Hirdetés -
[adrotate group="2"]
[adrotate group="5"]

Persze igazságtalan lenne egy kezdeti gyermekbetegség miatt elverni a port a Hyundai-on, Solberg és Huttunen is nyert szakaszt az RC2-ben, tehát a tempó nem annyira rossz. Az viszont tény, hogy egyelőre nem látszanak az új fejlesztés előnyei.

- Hirdetés -
[adrotate group="3"]
[adrotate group="9"]

Mindig jó nyerni egy új autóval az első versenyen. De nem gondolom, hogy láttuk az autó valódi teljesítményét” – magyarázta az eredményt Andrea Adamo.

„Úgy érkeztünk Ypres-be, hogy a versenyzőinknek nem volt itt tapasztalata, de jó időket mentünk, és egyszer csak komoly különbséggel az élen találtuk magunka, mert a többieknek gonadjaik voltak” – folytatta a csapatfőnök.

Ebben a helyzetben azt tanácsoltam a versenyzőknek, hogy ne kapcsoljanak magasabb fokozatba. Óvatosnak kellett lennünk, mert a WRC2 eredmény miatt mentünk Belgiumba. Tapasztalatot akartunk gyűjteni, és ez sikerült is. Volt néhány problémánk a kormányszervó csöveivel, amit korábban nem tapasztaltunk, ennek utánanézünk majd. Azt hiszem, most véglegesítjük az autó utolsó részleteit” – fejezte be Adamo.

Huttunen azt is elárulta mi a legnagyobb különbség a korábbi R5-ös autóhoz képest.

„Úgy gondolom minden nagyon jól működik, különösen a kezelhetőség terén. Ebbe most beletaláltunk, itt nagy a különbség” – mondta a finn aki idén három versenyt ment a korábbi autóval. Érdekes módon a Barum Rallyra megint egy R5-ös Hyundaiba ül vissza, ott az MRF színeiben indul majd.

Nem teszteltem az autót az aszfaltos fejlesztésekkel. Sokat mentem murvás és havas beállításokkal, és fantasztikus a kocsi” – mondta Solberg.

WRC Ypres
fotó:Hyundai Motosport

 

- Hirdetés -
[adrotate group="6"] [adrotate group="8"]
Forráswrc.com

Hírlevél

- Hirdetés -
[adrotate banner="47"]