Már tavaly döntöttek a belga F1-es pálya biztonsági felújításáról, az idei balesetek azonban új fénybe helyezték az átalakításokat.
A bajnoki esélyeseket az időmérő után kérdezték a tervekről, amiket még pénteken mutattak meg a pilótáknak. A fő átalakítást a Raidillon melletti a kavicságyak jelentik majd.
„Az egy nagyon gyors kanyar, és ha át tudsz rajta menni, akkor nyilván minden rendben van.” – nyilatkozta második haza pályájáról Max Verstappen.
„A probléma ott van, hogy közel van a korlát, és ha valaki eltalálja azt, visszapattan a pályára. Az ideális íven pedig könnyen egy másik autó is nekimehet.”
„Ha ez kicsit később történik, akkor pont az emelkedőn esik meg mindez, tehát vakon érünk arra a részre. A spái 24 órás versenyen is ez történt a GT3-as autókkal, nagy baleset történt belőle.” – utalt Jack Aitken ütközésére.
„Szerintem a változások sokat segítenek majd. A versenyzés úgysem lesz soha teljesen biztonságos. Mindenki tudja, hogy ott lehetne tenni néhány dolgot, hogy javítsunk a helyzeten.”
Két éve Anthoine Hubert balesete miatt került középpontba a kanyar, az idei hétvégén a W Series időmérős tömegbalesete után Lando Norris ütközése vetette fel újra a biztonság kérdését.
Az idei F1-es cím másik várományosa, Lewis Hamilton pénteken még egy „éles bukkanóra” panaszkodott, ami vélhetően az esőzések és földcsuszamlások eredményeképpen jött létre.
„Úgy gondolom, csak ki kéne venni a bukkanót, aztán hagyjuk úgy, ahogy előtte volt, ez a véleményem. Majd úgyis azt csinálják, amit akarnak. Szerintem nem kéne ennyi pénzt költeni erre.”
Az első háromba meglepetésre bekerülő George Russell – a GPDA egyik elnöke – így vélekedett a dologról:
„Mindannyian láttuk, az FIA milyen terveket szőtt ennek a pályának, és a változások sokkal biztonságosabbá teszik majd azt a kanyart.”