A Forma-1 két bajnokaspiráns csapata nyilvánosan is filozofált a bohózatba fulladt Belga Nagydíj után. A versenyzők a rajtrács elején és végén is csalódottságuknak adtak hangot amiatt, hogy a véget nem érő halasztás az esős Spa-Francorchamps-ban végül két lassú körrel végződött a biztonsági autó mögött.
Ez azt jelentette, hogy a Forma-1 és az FIA fél pontokat tartalmazó hivatalos versenyeredményt hirdethetett, a veterán F1-es pilóták pedig csalódottak voltak. A 40 éves Fernando Alonso így fogalmazott:
„Miért vannak pontok, amikor nem volt verseny? Nem harcolhattam pontokért biztonsági autó mögött.”
Csapattársa az Alpine-nál, Esteban Ocon is egyetértett vele ebben, a francia így fogalmazott az RTBF-nek:
„Az FIA jó döntést hozott, mert zéró látási viszonyok között nem lehet versenyezni. A biztonságos megoldást választottuk, mert akár baleset is lehetett volna. Ezzel minden versenyző egyetért. De Fernando nincs tévúton a pontkiosztással kapcsolatban. Ez jó azoknak a pilótáknak, akik a kvalifikáción jó munkát végeztek, de mi vesztettünk a versenytársainkkal szemben. Mindkét autóval szerezhettünk volna pontokat, ha rendes verseny lett volna.”
A bajnokságot vezető Lewis Hamilton, – akinek előnye Max Verstappen győzelmével mindössze 3 pontra zsugorodott -, azzal vádolta a Forma-1-et, hogy tudták, hogy a futamot nem lehet majd a biztonsági autó mögött elrajtoltatni. A Mercedes versenyzője így beszélt erről:
„Tudták ezt már, amikor a végén kiküldtek minket, hogy a pálya nem lett jobb. Csak azért tették ezt, hogy két kört tudjunk menni a biztonsági autó mögött, ami a minimális követelmény egy versenyen.”
Az F1 versenyigazgatója, Michael Masi visszautasította ezt a vádat, és kifejtette, hogy a sportágat a olyan folyamatos rossz esőzés érte utol, amit még nem látott egy nagydíjon:
„Még a nemzetközi sportkódexet is megpróbáltuk megfelelően alkalmazni, hogy „megállítsuk az időt”, hogy lehessen futam. Mindent megpróbáltunk, de egyszerűen nem volt ezzel szerencsénk.”
Érdekes, de az olyan topcsapatok, mint a Mercedes és a Red Bull nem voltak hajlandóak sarazni a Forma-1-et a lebőgésük miatt. Toto Wolff így mérlegelt:
„Ma pontokat vesztettünk, de ezek a szabályok, és ez ellen nem lehet mit tenni.”
Megvédte Hamiltont is, amiért dühös volt az F1 döntése miatt.
„Mindannyiunknak megvan az oka rá, hogy feldúltak legyünk. De most már higgadtan kell fogadnunk ezt az egészet és tovább kell lépnünk- Tiszteletet kell mutatnunk a rajongók felé a türelmükért. Helyes döntés volt, hogy nem indultunk el versenyszerűen, de talán elkerülhettük volna a biztonsági autó mögötti procedúrát. A nap végére lett ez az egyedi esetünk, amilyet még nem láttunk. Most tanulnunk kell belőle.”
A Red Bull részéről Dr. Helmut Marko hasonlóképp nyilatkozott, és ragaszkodott ahhoz, hogy minden érintett mindent megtett, árulta el a német Skynak:
„Nem vagyunk büszkék erre a győzelemre. A verseny szervezői és a vezetők mindent megtettek azért, hogy mindenki akár csak egy pillanatra is a pályán legyen, hogy végül meg tudjuk tenni a szükséges köröket. Az nem volt jó dolog, hogy a nézőket ilyen sokáig vakon tartották. Lógott a bizonytalanság a levegőben, hogy elindul-e a verseny vagy sem. Ez nem volt egy kellemes nap. A jövőben jobb megoldást kell találnunk. Ha már ennyire rosszak a körülmények, már a rajtnál három-négy órával el lehetett volna tolni a versenyt.”