Peter Windsor szerint a Mercedes jócskán profitált a Pirelli megerősített abroncsaiból.
A Brit Nagydíjig a Red Bull nagyon erős periódust tudhatott a magáénak, ám azután a Mercedes is magára talált. Azonban történt némi változás az abroncsok terén, miután Max Verstappen a bakui futam éléről egy defekt miatt búcsúzott. Az olasz gumigyártó megerősítette a hátsó abroncsait, ami mentén a Bikák húzhatták a rövidebbet.
„A Red Bull végtére is mindig ott van, hiszen öt vagy több éve csinálják már ezt. Nyomoznak és hibáznak. Változtatják a hátsó diffúzor formáját, módosítják a felfüggesztés merevségét, és minden mást azért, hogy oda kerüljenek. A Mercedes nem fektetett akkora hangsúlyt erre, mert az ő tervezési filozófiájuk nem erről szól. Így mikor a Pirelli új hátsó gumikkal állt elő, azzal a Mercedest segítették. Hirtelen ugyanis egy konzisztens „fal” került a diffúzor köré. A Red Bullra ez nem volt olyan nagy hatással, hiszen ők nem voltak olyan messze ettől. – magyarázta Windsor.
Így az osztrák csapatot viselte meg leginkább a módosítás. Ugyanakkor a brit szakértő felmenti a Pirellit és az FIA-t, mivel ők nem tudhatták előre, hogy ez lesz. Az abroncsokról nem sok adat állt a rendelkezésükre, ugyanis nemigen lehetett tesztelni őket.
,,Merevebb és erősebb gumikat akartak, hogy megelőzzék a defekteket, és ezzel a Pirelli a Mercedes életét tette könnyebbé, mivel az autójuk hátsó része is magasabb szinten tud teljesíteni. A Red Bull szurkolók ezt igazságtalannak vélhetik. Nem fair, hogy Max (Verstappen) defektet kapott Bakuban, és az sem fair, hogy a változtatásból pont a Mercedes profitált. A Pirelli viszont azt fogja mondani, hogy ők más okokból tették ezt, és különben is, ez nem az ő problémájuk.” – tette hozzá Windsor.