Nem teljesen egyértelmű, hogy Lewis Hamiltonnak be kell-e vállalnia egy motorcserét a szezon hátralévő részében, legalábbis a Honda szerint.
Ez Toyoharu Tanabe, a Honda technikai főnökének véleménye. Max Verstappennek motorcseréje után át kellett vágnia a mezőnyön az Orosz Nagydíjon, amin végül kis szerencsével a második helyen végzett.
Ami Dr. Helmut Markot illeti, mint mindig, most is határozottabb véleménnyel rendelkezik ez ügyben:
„Remélem jók az információink, ami szerint Lewisnak is cserélnie kell majd még motort. A mezőny utolsó helyéről indulva a dobogó nem egy egyszerű dolog.” – mondta Marko a Sky Deutschland-nak.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azonban nem tudja egyértelműen kijelenteni, hogy Hamiltonnak biztosan új erőforrásra lenne szüksége a hátralévő 7 futam során.
A német csapat éppen ezért lepett meg mindenkit, amikor bejelentette, hogy a monzai motorcsere után ismét belenyúlnak Bottas autójába, és újra kicserélik az erőforrást. Ezzel hátraküldvén őt a mezőny végére Max Verstappen környékére.
Egyesek szerint ez színtiszta taktika volt a világbajnoki küzdelem végett, ugyanakkor Bottas nem volt hajlandó túlságosan nagy csapatjátékot játszani:
„Azt láthattuk, hogy csak simán elengedte Verstappent. Majdnem olyan volt, mint egy ajándék.” – mondta az 1996-os világbajnok, Damon Hill.
Tanabe a következőt nyilatkozta az érdekes eseményekről:
„Nem tudom pontosan mi okozhatta azt, hogy Bottas monzai motorja, már tönkre is ment. Azonban, ha azt mondják, hogy nem tudtak a motorral többet menni, akkor megértem a döntésüket.”
„Természetesen nem ismerem a csere okát, ugyanakkor ugyanazon indok miatt Hamiltonnak is lehet, hogy motort kell majd cserélnie. Nem egyértelmű a szituáció.” – mondta a japán szakember.
„Van rá esély, szóval ilyen téren lehet egy olyan hétvégénk, mint amilyen a Red Bullnak volt most.” – mondta Wolff.
„Egy ilyen meghibásodással a bajnokság egyértelműen nem lehetne meg. Sem mi, sem pedig az ellenfeleink nem engedhetnek meg maguknak egy nullázást.”
„Meglátjuk hogyan alakul az erőforrás helyzete. Mindig meg tudjuk nézni a teljesítmény adatait, és eldöntjük majd, kell-e cserélni, vagy nem” – zárta Wolff.