Pokoli nehéz versenyen hatodikként ért célba a portugáliai Fafe Rallyn Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A SKODA Rally Team Hungaria versenyzői megőrizték bajnoki ötödik helyüket, és közelebb kerültek az ERC dobogóhoz is.
„A túlélésre kellett játszani, aki elérte az első napi célt, az már komoly eredményt könyvelhetett el. Olyan extrém körülmények között versenyeztünk, ami megtizedelte a mezőnyt. Mi az ötödik pozícióban zártuk a napot, amivel már önmagában is pontokat szereztünk. Ömlött az eső, hihetetlenül csúszós pályákon közlekedtünk 150-es tempóval. Volt olyan pillanat, amikor lassítanunk kellett, mert nem láttunk semmit. Túlélőverseny volt, rengeteg olyan pillanatot tudnék mesélni, amilyennel még nem találkoztunk a pályafutásunk során, pedig egyikünk sem ma kezdte. Az egyik nagy gond az volt, hogy a verseny előtt feltöltötték az utakat, hogy jobb minőségűek legyenek. Ezt a feltöltést eláztatta az eső, és volt olyan, hogy 15 km/h-ás sebességgel csúsztunk lefelé az útról. De az sem mindennapos, hogy van időnk egymásra nézni Ramónnal. Na, ez most nem egyszer megesett velünk, mert a kanyarokból a kigyorsítás másodpercekig tartott, annyira saras volt az út” – ecsetelte Norbi az első versenynap körülményeit.
Azt, hogy mennyire komoly volt a helyzet jól mutatja, hogy Marc Martí, aki korábban Carlos Sainznak is navigált, meg is jegyezte, hogy versenyzésre szinte alkalmatlan a pálya, mert ha baj van, a mentő sem tud bemenni a gyorsaságira.
Az extrém pályákat szombat délutánra annyira megszokta Norbi és Ramón, hogy a reggeli lassabb kezdés után sokat léptek előre, és az ötödik helyen fejezték be a napot.
A második napra kicsit javult az idő, és épp Marc Martíékkal kezdett nagy csatába a SKODA Rally Team Hungaria duója. A 12. szakaszig tartott az előny, de utána győzött a nagyobb helyismeret, és az is közrejátszott, hogy a szombat reggelhez hasonlóan ismét nem sikerült tökéletesen az autó beállítása.
„Nem találtuk a beállításokat, az abroncsokat sem választottuk jól. Nem mentegetőzni akarok, de a gyári mérnök is ezeket a gumikat javasolta. Érdekes, hogy az érzés nem volt annyira rossz, de az időeredményekkel mégis elégedetlenek voltunk. Túl feszes autóval mentünk, ami ezeken a laza talajú pályákon nem volt jó választás. A második napon is azt hittük, hogy jobban szárad majd a pálya, de sarasabb, mélyebb maradt, mert nem folyt el róla a víz. Ebből is tanultunk, a jövőben ezt a tapasztalatot is hasznosítani tudjuk” – összegezte a problémákat Norbi.
Azt azért gyorsan tegyük hozzá, hogy egy olyan hatodik hellyel volt elégedetlen Norbi és Ramón, ahol a bajnokságot vezető Andreas Mikkelsenen és a tavalyi bajnok Alexey Lukyanukon kívül csak két hazai pilóta, és a félig hazainak számító spanyol Solans tudott a SKODA Rally Team Hungaria párosa előtt végezni.
A bajnokságot tekintve fontos pontokat szerzett Norbi és Ramón, ráadásul a három nagy vetélytárs közül csak Lukyanuk szerzett több pontot a mieinknél. Llarena Efrén kiesett, Marczyk pedig csak kilencedik lett.
„Még két verseny van a szezonból, és most jön az, ami számunkra legfontosabb, a hazai futam, a Rally Hungary. Az aszfalton jó eredményre számítok, az pedig, hogy újra a magyar szurkolók előtt versenyezhetünk, extra lendületet ad majd. Már most elkezdtük számolni a napokat, alig várjuk, hogy elkezdődjön a mi versenyünk” – fejezte be Herczig Norbert.
Nem kell már sokat várni, a magyar ERC futamra, szűk három hét múlva, október 22-én kezdődik a Rally Hungary, ahová az ERC ötödik helyén érkezik Herczig Norbert és Ferencz Ramón.
A 34. Rally Serras de Fafe e Felgueiras végeredménye:
1. Andreas Mikkelsen – Elliot Edmondson | Škoda Fabia Rally2 | 2:19:10.1 |
2. Alexey Lukyanuk – Alexey Arnautov | Citroën C3 Rally2 | +2:01.8 |
3. Armindo Araújo – Luis Ramalho | Škoda Fabia Rally2 evo | +2:38.9 |
4. Bruno Magalhães – Carlos Magalhães | Hyundai i20 N Rally2 | +3:07.4 |
5. Nil Solans – Marc Martí | Škoda Fabia Rally2 evo | +3:41.4 |
6. Herczig Norbert – Ferencz Ramón | Škoda Fabia Rally2 evo | +4:07.0 |