A Mercedes főmérnöke, Andrew Shovlin Lewis Hamilton Török Nagydíjon történt motorcseréjének okairól és következményeiről beszélt. A brit autójában csak a belső égésű motort cserélik ki, így mindössze 10 rajthellyel sorolják hátrébb.
„Az összes maradék versenyt leszimuláltuk, és ott van a megbízhatósági probléma kockázata” – kezdte Shovlin. „Nyilvánvaló, hogy amit semmiképpen sem szeretnél, az az, hogy kiess a versenyen, és akkor amúgy is büntetést kelljen kapnod. Továbbá van egy teljesítmény-tényező is, mert az erőforrásuk az élettartamuk során veszítenek néhány lóerőt. Ami leginkább hozzájárul a megbízhatósághoz és a teljesítményhez, az maga a belső égésű motor, és jobb, ha csak 10 helyet veszítünk, mintha hátulról indulnánk.”
Az is kiderült, miért épp Törökországot választották a büntetés letöltésének helyszínéül: „Emlékezve arra a 2006-os GP2-es versenyre, sok lehetőséget érez az előzésre, ami izgalmas vasárnapot eredményezhet.”
Az említett versenyen egyébként Hamilton a 19. helyről a második helyre jött fel.
A Mercedes pedig azzal, hogy csak belső égésű motort cserélt, akár később még több változást is eszközölhet, ha úgy látják jól. Shovlin azonban nem tartja valószínűnek ezt a forgatókönyvet.
„Elég sok munkát jelent, amikor a versenyhétvége alatt elkezdesz változtatni néhány ilyen elemen” – magyarázta. „Szóval elégedettek vagyunk az eddigi döntésünkkel, és valószínűleg ehhez tartjuk magunkat.”
Hamilton ráadásul megnyerte az első szabadedzést, szóval elég ígéretesnek tűnik a tempója: „Ez egy kétélű fegyver, nem igaz? Könnyebbé teszi a felzárkózást. Ez lehetett volna egy olyan verseny, amit Lewis megnyer a pole-ból? Csak ki kell hoznunk a legtöbbet a visszazárkózásból, és remélhetőleg még a győzelemre is lesz lehetőségünk.”