A Red Bull tartalékversenyzője, Alex Albon úgy véli, hogy „tévhit” a csapatnak tulajdonított „gazember-szerep”.
Albon 2019-ben szezon közben ülhetett át a Toto Rossóból a Red Bullba, majd 2020-ban szezon közben került ki onnan.
Sergio Perez már második szezont kapott a Red Bullnál, Max Verstappen csapattársaként, noha úgy tűnt, hogy Pierre Gasly talán visszakaphatja ezt a lehetőséget.
Arra a kérdésre, hogy a Red Bullnál fiatal versenyzőnek lenni brutális-e, a gyakori pilótacserék miatt, Albon így felelt az F1 Nation podcastban: „Az igazat megvallva, azt hiszem, van egy tévhit ezzel kapcsolatban.”
„Azt hiszem, hogy a médiában van ez a gazember szerep, amit játszanak, de ez határozottan, közel sincs így.”
„Szerintem Helmut (Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója) van talán a legrosszabb szerepben a globális oldalon, de szerintem ez a Red Bullra úgy általában is igaz.”
„Be kell látni, hogy ők egy győztes csapat. Jó eredményeket várnak el, és olyan a kultúra, hogy ha nem nyerünk, akkor nem vagyunk boldogok. Szerintem ennek így kell lennie.”
„Az első három csapat, általában a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes, ezt várják el.”
„Persze nehéz, különösen, ha nincs sok tapasztalatod egy top, top csapatban, de ez van. Mindennél fontosabb, hogy magabiztos legyél az autóban.”
Albon, miután kiszorult az F1-es mezőnyből, azzal segítette a csapatot a bajnoki címért folytatott harcban, hogy több órányi szimulátoros munkát végzett a versenyhétvégékre. A következő szezonre ismét versenyzői ülést kapott, azonban a Williamsnél.
A 25 éves versenyző kifejtette, hogy a Red Bull hierarchiája nem gyakorolt rá extra nyomást, amikor az autójukat vezette.
„A helyzet az, hogy ez nem olyan, hogy ha nem csinálod meg ezt, akkor csomagolj össze, vagy ilyesmi.”
„Természetesen azt akarják, hogy mindkét autó jól teljesítsen, ez az egésznek a célja. Nem akarnak nyomást helyezni valakire, ha nem teljesít (jól).”
„Először is, a sajtó eleget foglalkozik ezzel, és különösen, ha rólam van szó, azt mondom, én magamra helyezem a legnagyobb nyomást.”
„Kívülről nincs semmi plusz előny. Ez trükkös dolog. Inkább arról van szó, hogy az autó gyors, de nem olyan könnyű Checónak vagy nekem (az autóval bánni), mint Max Verstappennek.”