Két versennyel a szezon vége előtt már csak Sebastien Ogier és Elfyn Evans maradt harcban a vb címért. Az aszfaltos Spanyol Rallyn akár el is dőlhet az idei bajnokság, az biztos, hogy az egyéni cím a Toyotáé lesz, de a csapat a gyártói bajnokságban is megszerezheti az elsőséget.
„Majd az aszfaltos versenyeken” – ezt mondta Ogier a gyengébb Fafe Rally szereplés után. Evans portugáliai remeklésével 20 pontot faragott a hátrányából, így most 24 pont kettejük közt a különbség. Nem kétséges, hogy a francia van kedvezőbb helyzetben, ráadásul rutinosabb is. Evanst pedig a visszavágás vágya fűtheti, tavaly Monza előtt még ő volt kényelmesnek tűnő előnyben, de mégsem ünnepelhette első vb címét, helyette azt nézte, ahogy Ogier a hetediknek örül. A recept egyszerű: Ha Ogier hét ponttal többet szerez a hétvégén Evansnál, ő a bajnok.
„Spanyolország lesz az első valódi esélyem, hogy megszerezzem a címet. Tudom mit kell tennem ezért. Amikor esélyem van nyerni, megpróbálok harcolni érte, és ez a legegyszerűbb módja, hogy elérjem a célomat” – mondta Ogier. Szépen hangzik, de ne feledjük, hogy Latvala már a szezon közben elmondta, hogy a francia nagy taktikus, és a szezon elejétől kezdve a cím jár a fejében.
Evans természetesen nagyon motivált a Finn siker után. „A Finn Rally győzelem remek eredmény volt. A bajnoki cím még messze van, de mindent beleadunk Spanyolországban, és a lehető legjobb eredményt akarjuk elérni.”
A gyártói bajnokságban 61 pont a Toyota előnye a Hyundai előtt. Ha vasárnap este ebből megmarad 52, akkor ez a cím is az övék.
A Hyundainál nem csak a gyári versenyzőkre kell figyelni, hanem a Hyundai 2C Competition csapatra is, ahol Oliver Solberg és némi meglepetésre Nil Solans vezeti majd a két WRC-t.
A verseny 2009 után újra teljesen aszfaltos lesz. A pályák gyorsak és jó minőségűek, de a jól tapadó aszfalt és a kemény féktávok eszik majd a gumikat, ezért a stratégia is fontos lesz.
Pénteken 112 kilométeren hat gyorsasági, szombaton hét szakaszon 117 kilométer, a zárónapon pedig négy gyorsaságin 51 kilométer a táv. Összesen 280 kilométer és 17 szakasz, a végén pedig a várhatóan izgalmas Power Stage.