Az FIA egy újfajta sárga zászlós megoldást próbálhat majd ki a soron következő Amerikai Nagydíjon. A rendszer lényege az, hogy azon pilóták köre automatikusan törölve lesz, akik dupla sárga zászlós fázisnál hajtanak át a veszélyeztetett szektoron.
A sportbírók akkor szoktak dupla sárga zászlót lengetni, ha a versenypálya valamelyik részén valami nagy veszély leselkedik a pilótákra. Ilyen veszély lehet például egy az ideális íven ragadt autó, egy leszakadt alkatrész és még sok más hasonló dolog.
A dupla sárga zászlót nem szokták szeretni a pilóták, ugyanis aki gyors körön van ilyenkor, annak el kell vennie a gázról a lábát a pálya veszélyeztetett részén. Emiatt pedig a gyors körüknek is teljes mértékben lőttek. Ez a szabály pedig az idei évben is nagy port kavart már, mert Fernando Alonsót például a Török Nagydíjon pont emiatt vizsgálták a stewardok, mert a spanyol figyelmen kívül hagyta a dupla sárga zászlós figyelmeztetést. 2005 és 2006 világbajnoka azonban végül megúszta az esetet büntetés nélkül.
Ebből kifolyólag a Forma-1 csapatai leültek egymással tárgyalni erről a Török Nagydíj vasárnapi napján. A megbeszélés vége pedig az lett, hogy egy újfajta rendszert próbálhatnak majd ki az Amerikai Nagydíj hétvégéje során.
„Meglátjuk, hogy Austinban majd mi lesz” – nyilatkozta a Forma-1 versenyigazgatója, Michael Masi, amikor a megbeszélés eredményeiről kérdezték őt. „A pályahatárokkal már rendszeresen ezt csináljuk és most is meg fogjuk vizsgálni azt, hogy a COTA melyik részeit kell majd vizsgálnunk a hétvége folyamán.”
„Elég valószínű, hogy a dupla sárga zászlós rendszert már most ki fogjuk próbálni. Ez nem egy szabályváltozás, szimplán csak egy tesztről van szó. Szerintünk ez a megoldás szerintünk jó lehet majd erre a problémára, de természetesen ezt még a következő ülésünkön el kell fogadtatnunk a bizottsággal.”