James Key, a McLaren technikai igazgatója figyelmeztetett a jövő évi, radikálisan átdolgozott szabályok nem csak a nagy előrelépéseknek adnak lehetőséget.
Az aerodinamikai változások az autók mögött kialakuló turbulens levegő nagy mértékű csökkentésére irányulnak. Papíron ezt azt eredményezné, hogy könnyebb lesz a pilótáknak követni egymást, és előzési lehetőségeket teremteni.
Míg korábban könnyebb volt az hasonló mértékű változások során elkövetett hibákat kijavítani, Key szerint ez most nem lesz egyszerű eset.
„Ha jobban korlátozzák az autókat, kevesebb rossz irányba lehet elmenni, ennek talán kisebb az esélye a mostani összetett szabályokkal. De sok kis apróság lesz, amit ki lehet használni majd, és ez lesz 2022 története.”
„Nem lesz dupla diffúzor, vagy hasonló innovatív ötlet jövőre, ahhoz túl szigorúak a szabályok. De lesznek más okos ötletek, ahogyan megközelítjük majd a helyzetet, vagy amit észreveszünk, amint az autókat használjuk majd.”
„Lesznek csapdák. Ha valakinek nem ugyanolyan jó alapja, mint a többieknek, akkor másokat fog figyelni. De az jövőre lesz a munkánk. Idén nem lehet ilyesmit csinálni.”
Ha valaki nagyon mellétalál, a költségsapka sem lesz segítségére, hiszen nem használhat plusz forrásokat a felzárkózásra.
„Igen, ha akörül van a költségvetésed, mindent kétszer meg kell gondolni. De szerintem az költségvetés elosztása számít igazán, annak mekkora részét fordítod az autóra. Ez valószínűleg más és más csapatonként.” – nyugtázta a McLaren embere.
View this post on Instagram