A Neat Burger, a Forma-1-es bajnok Lewis Hamilton által alapított brit vegán burgerlánc 70 millió dollárt ér, miután újabb finanszírozást kapott. A SoftBank vezérigazgatója, Rajeev Misra és az üzletlánc ambiciózus tervei szerint a következő egy évben 30 új londoni üzletet nyitnak majd, és az üzletek alapterületét is háromszorosára növelik.
A 30 új londoni helyszín között 14 étterem lesz, míg 16 csak a kiszállításra szolgáló konyha.
Misra a Neat Burger támogatásáról szóló döntését kommentálva elmondta: „A Neat Burger egy nagyszerű üzlet. Nagyon örülök, hogy a Neat csapatának tagja lehetek, miközben a Neat tovább fejlődik és terjeszkedik az Egyesült Királyságban. A vegán piac gyorsan növekszik, és ez egy izgalmas időszak a márka számára.”
A Neat Burger legújabb finanszírozási és terjeszkedési hírei akkor érkeznek, amikor a vegán piac minden idők legmagasabb szintjét éri el, amit a flexitáriánus étrendet gyakorló mainstream fogyasztók növekvő száma hajt.
Globális felmérések szerint a fogyasztók 42%-a tartja magát flexitáriánusnak – vagyis olyan embereknek, akik különböző okokból, például egészségi, fenntarthatósági, vagy állatjóléti okokból aktívan minimalizálják a hús- és tejtermékfogyasztást.
Bár a fogyasztók már évek óta folyamatosan a növényi alapú élelmiszerek felé tendáltak, a világjárvány közepette ez a váltás jelentősen felgyorsult. Az Egyesült Királyságban a britek mintegy negyede számolt be arról, hogy a koronvírus óta tudatosan csökkenti az állati eredetű élelmiszerek fogyasztását. Idén rekordszámú ember csatlakozott a Veganuary kihíváshoz is, amelynek lényege, hogy egész januárban vegán módon étkeztek.
A jótékonysági szervezet utólagos felmérése szerint a kihívásban résztvevők 85%-a tervezi, hogy hosszú távon is növényi alapú étrendet tart fenn.