Tim Coronel szerint a Max Verstappen és a Red Bull okozta nyomás miatt van gondban a Mercedes.
A határon táncolnak a csillagosok a motorokkal kapcsolatban. Valtteri Bottas 4 futamból három versenyen büntetést kapott a komponens cserék miatt, míg Lewis Hamiltont csak egyszer sorolták hátrébb. Ugyanakkor az Ezüst Nyilak tartanak attól, hogy a problémát nem fogják tudni orvosolni, így további szankciók érhetik őket.
Eközben a Bikák már nem terveznek új hajtásláncot használni a holland versenyzőnél. Szocsiban már kicserélték a komplett erőforrást, ami számításaik szerint a hátralévő futamokat gond nélkül vezényli majd.
Coronelt meglepte a Mercedes folytonos cseréje (legalábbis Bottas esetében). A holland versenyző úgy gondolja, hogy ‘ég a ház a csillagosoknál’:
,,Nem számítottam erre, így eléggé meglepett. Úgy tűnik, hogy a Mercedes tényleg a határon mozog, máskülönben nem hoznának ilyen döntéseket. Nem mernek kockáztatni, ugyanis nem akarják azt, hogy a szezont egy elfüstölt motor döntse el.” – nyilatkozta a holland a Racingnews365.com-nak.
Ebből a helyzetből a Bikák és Verstappen előnyt kovácsolhatnak:
,,Ez lehetőségeket kínál a számukra. Persze közvetve a Red Bull és Verstappen okozta a problémát, ugyanis nagy nyomást helyeztek a Mercedesre.”
Coronel szerint még egy fegyvertény van honfitárs tarsolyában:
,,Mindig számít az, ha egy kulcsfontosságú ember nincs jelen. Ha ott van, akkor beszippantják az események, ami végül felteheti az i-re a pontot. Örülök annak, hogy Adrian Newey visszatért. Vertappen számára nagyon jó az, hogy ő jelen van. Döntő tényező lehet-e ez a cím szerzésben? Nem tudom.”
A hátralévő futamok során a csapatoknak maximalizálniuk kell a teljesítményüket. A jelenlegi jóslatok alapján Mexikó és Brazília a Bikának kedvezhet majd, ám nem szabad előre inniuk a medve bőrére:
,,A múlt hétvégén ezt mondtuk Austinról is a Mercedesszel kapcsolatban. Ez már a csapatok csatája is, nemcsak a versenyzőké. Ki fogja jobban lereagálni a Red Bull múltheti húzását? Ez a reakciók háborúja lesz.” – tette hozzá Coronel.