Sokan féltek attól, hogy nagy lesz a lassulás az új szabályok szerint épített 2022-es autókkal, de a különbség nem annyira drasztikus.
2022-ben érkeznek majd az új szabályok szerint épített autók, új korszak kezdetét jelezve ezzel a Forma-1-ben. A döntéshozók célja az volt ezzel az újrafazonírozással, hogy látványosabb versenyeket figyelhessenek az érdeklődők, köszönhetően többek között egymás könnyebbé váló követésének és megelőzésének.
Nemrég még attól féltek sokan, hogy a lassulás az új autókkal akár több másodperc is lehet, Mario Isola, a Pirelli első embere szerint erről viszont azért nincs szó.
„Eleinte arról szóltak a hírek, hogy minimum 2-3 másodperces lassulás is bekövetkezhet” – fogalmazott Isola az Auto Motor und Sportnak. „Aztán ahogy a szimulációk egyre megbízhatóbbá váltak, úgy látszik egyre tisztábban, hogy alig lesz különbség a mostaniakhoz képest.”
A Pirelli új, 18 colos kerekeit tesztelve egyébként még a 2-3 másodperchez képest is rosszabb eredmények jöttek ki. Viszont az ott tapasztalt 4, de akár 5 másodperccel rosszabb köridőkre is megvan a magyarázat Isola szerint. „Azok az öszvérautók, amelyekkel azokat a kerekeket teszteltük, önmagukban ennyivel lassabbak a mostaniaknál, innen a differencia. Tehát egy konzervatív megközelítéssel vágtunk neki, azzal a gondolattal, hogy a 2022-es autók majd úgyis gyorsabbak lesznek. Még a szezon elejétől a végéhez érkezve is láthatunk akár 2 másodperces gyorsulást.”