back to top
KezdőlapFormula 1Az FIA még nem látta Verstappen fedélzeti kamerájának felvételeit

Az FIA még nem látta Verstappen fedélzeti kamerájának felvételeit

-

Max Verstappen megúszta a büntetést tegnap, noha az FIA még nem látta az esetet minden szögből.

Verstappen az interlagosi futam 48. körében Hamilton ellen védekezett, ám a Mercedes versenyzőjének sikerült mellé kerülnie.

A Red Bull pilótája későn fékezett a belső íven, majd ezt követően kiszélesítette a pályát, Hamilton pedig kénytelen volt kissé elrántani a kormányt, hogy elkerülje az ütközést. Így Hamilton is lesodródott a pályáról.

Bár az esetet az F1 versenyigazgatója, Michael Masi „tudomásul vette”, később úgy döntöttek, hogy nincs szükség az eset kivizsgálására.

Mostanra azonban kiderült, hogy a döntés anélkül született meg, hogy Masi vagy a versenyirányítás megnézte volna a Verstappen autójáról készült fedélzeti kamera felvételeit, amelyek jobban tükröznék, hogy mi is történt.

A Motorsport.com kérdésére, hogy az FIA-nak volt-e hozzáférése a felvételekhez, amikor a verseny közben meghozta a döntést, Masi megerősítette, hogy nem.

„Nem, csak azok a kamerák voltak, amik közvetítenek, ahogy már korábban is mondtam, és amihez alapvetően végig hozzáférésünk van” – mondta.

Masi elmondta, hogy a felvételeket, valamint a két autó 360 fokos kameráinak felvételeit csak a hétvége után fogják megnézni.

„Az előre néző, a 360-ason van az összes olyan kameraszög, amit nem kapunk élőben, ezeket letöltjük, és a verseny után megnézzük őket” – mondta. „Még nem szereztük be. Már kértük.”

Masi elismerte, hogy az előre néző felvételek komoly bizonyítékot jelenthetnek, ha például az látható rajta, amint  Verstappen Hamilton felé kormányoz.

„Lehetne, abszolút. Lehetséges. De nem, nem volt hozzáférésünk hozzá. És nyilvánvalóan le is töltjük. És amint a kereskedelmi jogok tulajdonosa rendelkezésre bocsátja, megnézzük.”

Hagyták őket versenyezni

Míg a Mercedes úgy érezte, hogy Verstappen akciója büntetést érdemelt volna, amiért leszorította Hamiltont a pályáról, Masi nem értett ezzel egyet. Szerinte ehelyett az F1 „hadd versenyezzenek” elvét alkalmazták.

Arra a kérdésre, hogy volt-e bármilyen ellentmondás más, közelmúltbeli döntésekkel, Masi azt válaszolta: „Nem értek egyet azzal, hogy ez következetlen lenne. Az ember megnézi, és ahogy már sokszor mondtam, az esetet a maga jellemzői alapján ítéli meg, és megnézi az egészet.”

„És ne felejtsük el, hogy megvannak az általános hagyjuk őket versenyezni elvek, és az egészet megvizsgálva, az összes rendelkezésre álló szempontot figyelembe véve, ezt a filozófiát fogadtuk el.”

„Azt hiszem, ha megnézzük az autók közelségét, a kanyar csúcspontjára való érkezést, a kanyar jellegét, az tény, hogy mindkét autó elindult, egyik autó sem vesztett pozíciót, vagy bármi ilyesmi.”

„Ha egy kicsit tovább megyünk, akkor egymás mellett voltak. Szóval azt hiszem, mindenki érdekében az volt a legjobb, hogy hagytuk őket versenyezni, szóval hagytuk őket versenyezni.”

Azon azonban Masi is elgondolkodott, hogy fekete-fehér figyelmeztető zászlóval jelezze Verstappennek, hogy ne forduljon elő ilyen ismét.

„Igen, biztosan megfordult a fejemben, aztán még néhányszor megnéztem, és nem állt messze a fekete-fehér zászlótól, hogy brutálisan őszinte legyek.”

Bár Verstappen ezért nem kapott fekete-fehér zászlót, azért viszont igen, amiért Hamilton egy előzési kísérleténél többször váltott irányt előtte.