Az idei a 9. Automotive Hungary, amelyről végre elmondható, hogy már bátrabb, mint a 2020-as koronavírus-járvány helyzet miatt nagyon szűkre szabott járműipari találkozó.
2021-ben, ha egyelőre ha nagyon óvatosan is, de újra megnyitotta kapuit a Hungexpo, és megújult környezetben tarthatja őszi szemléjét a szakma. Az a napi hírekből is egyértelmű lehet mindenkinek, hogy komoly problémákkal szembesül az autóipar, elég ha csak chiphiányról beszélünk, az üzemanyagárak drasztikus emelkedéséről, vagy arról, hogy esetlegesen energetikai válság előtt állunk.
Az ipart, a kutatás és a fejlesztést azonban mindez nem állíthatja meg, mert égetően szükség van minden terület új, innovatív és környezetkímélő, fenntartható megoldásokra. Magyarország ilyen szempontból a térségben jól áll, van állami akarat is ezen szakmák képzésekre, és jelesül akár egy ilyen pár napos kiállítás is teret adhat nem csak szakelőadásoknak, hanem akár a magyar Formula Student mezőnyének is, egy marketing-gyakorlatra.
Mert bizony, az Automotive-nak ez is az egyik lényege, hogy a szakma rátaláljon azokra, akik folytatják vagy megújítják a hagyományokat, és párbeszéd alakuljon ki, gyakorlati megoldásokkal, kapcsolatok építésével. Alapvetően az ismert magyar szereplők mellett jó volt látni azt, hogy Ausztria külön standsorral képviseltette magát, egységes arculatot mutatva, de mégis külön kis egységekként a megjelent cégeikkel. Általánosan is elmondható, hogy láthatóan több külföldi tisztelte meg jelenlétével az idei kiállítást, mint tavaly, nyilván ehhez már annak is köze van, hogy védettségi igazolvánnyal látogatható a rendezvény.
Összességében sajnos messze vagyunk még akkora aktivitástól, mint volt az jellemző 2019 előtt, de aki sallangmentesen csak a piac lényeges szereplőivel, beszállítóival akar találkozni, annak az idei kiállítás kifejezetten ideális terep.