Katarban folytatódik a kiélezett, feszült harc a Mercedes és a Red Bull között, ahogy egyre jobban közeledünk a 2021-es szezon végéhez.
Már csak három Forma-1-es futam van hátra idén, köztük a mai katari, miközben a topcsapatok illegális motorok, versenyzői manőverek és rugalmas szárnyak miatt háborúznak egymással.
Christian Horner, a Red Bull főnöke szerint a hátsó szárny alsó elemének új terheléses tesztje győzelmet jelent a csapat Mercedes és Lewis Hamilton elleni harcában.
„Nagyon örülünk, hogy az FIA ilyen komolyan veszi ezt az ügyet” – mondta szombaton.
Horner szerint az új tesztek már „megtették a hatásukat”, és Hamilton egyenesben mutatott sebességelőnye jelentősen kisebb ezen a hétvégén.
Az FIA szóvivője azonban tisztázta, hogy a tesztek valójában csak „információgyűjtésről” szólnak, amit „a jövőben” új szabályok alapjául használhatnak majd.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szarkasztikusan így nyilatkozott: „A nagy hátsó szárny ellenére ők (Red Bull) ugyanolyan gyorsak, mint mi ezen a hétvégén. Én pedig örülök, ha ők boldogok.”
„Meglátjuk, milyen kommentárokat fogunk hallani tőlük Szaúd-Arábiában.”
Nincs most „rakéta motor”
A Mercedes előnye várhatóan nagyobb lesz az új dzsiddai pálya hosszú egyenesén – ahol visszatérhet a brazíliai „rakéta” motor.
Wolff és Hamilton is elárulta, hogy az egy héttel ezelőtt Interlagosban beszerelt, vitatott motor Katar nincs a regnáló bajnok autójában Katarban.
„Nem, egy másikat használ, ami nálunk van” – mondta Wolff a DAZN-nek.
Az osztrák azt is felvetette, hogy a Red Bull „rémeket lát”, amikor a látható nyomokról beszél, amelyek arra utalnak, hogy az alsó, hátsó szárnyelem meghajlik nagy sebességnél.
„Már nem tudok követni mindent, amit rólunk mondanak” – mondta Wolff.
Az egyik támadási irányvonal a Mercedes irányából azonban Max Verstappen brazíliai védekező manővere, annak ellenére, hogy az FIA pénteken elutasította a stewardok döntésének felülvizsgálatára irányuló indítványt.
„Véleményem szerint ez (a döntés) nagyon veszélyes” – mondta Wolff.
„Ha a hátralévő versenyek bármelyikén kétértelmű helyzet alakul ki, el lehet képzelni, hogyan polarizálódnak majd a vélemények, mert a szabályok nincsenek egyértelműen megfogalmazva.”
Wolff szerint Verstappen most is szabálytalan volt
Eközben Verstappent jelenleg is vizsgálják a bírák, mert figyelmen kívül hagyta a sárga zászlókat a tegnapi kvalifikáció Q3-as szakaszának végén.
„Most néztem meg a feljegyzéseket, és úgy vélem, Max hármas szabálytalanságot követett el” – mondta Wolff.
„Most minden a stewardok döntésétől függ, és nem akarok spekulálni.”
Végül a Red Bull annak ellenére sem adja fel, hogy a pole-ból induló Hamiltonhoz képest jelentősnek mondható hátránya van Katarban.
„A különbség elég riasztó” – ismerte el Dr. Helmut Marko. „De a Mercedes nem olyan magabiztos teli tankokkal.”
„Az első kiállásig van esélyünk. Ellenkező esetben Hamilton továbbra is elérhetetlen maradhat számunkra.”