Valtteri Bottas és Max Verstappen figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót, így mindketten rajtbüntetést kaptak!
Pierre Gasly manővere színessé tette a katari éjszakát az időmérőn. A francia versenyző miatt életbe lépett a sárga zászló, így a még gyorskörön lévőknek bosszúságot okozott. A leintést követően a stewardok beidézték Max Verstappent (dupla sárga ignorálása), Carlos Sainzot és a finn pilótát (szimpla sárga figyelmen kívül hagyása).
Bottas esetében a következő történt:
,,A stewardok meghallgatták a 77-es rajtszámot viselő versenyzőt és csapta képviselőjét. Ezen felül visszanézték a felvételeket, megvizsgálták a telemetriát és az adott szakaszon lévő pályabírói posztok jelzéseit.
A pilóta beismerte, hogy nem vette észre a zászlójelzést a 16.6-os posztnál, így nem csökkentette a sebességet annak ellenére, hogy a 10-es autót látta a boxutca bejáratánál.”
A vétséget 3 helyes rajtbüntetéssel és egy büntetőponttal jutalmazták.
Verstappennél így szól a fáma:
,,A versenyfelügyelők meghallgatták a 33-as rajtszámmal induló pilótát és csapata képviselőjét. Ezen felül visszanézték a felvételeket, a telemetriadatokat és a pályabírói posztok jelzését.
A 16.6-os posztnál, a 16-os kanyar kijáratánál dupla sárga zászló volt érvényben (a fényjelző rendszer ugyanakkor nem volt bekapcsolva). A stewardok tudomásul veszik a pilóta és a csapat képviselőjének azon nyilatkozatát, miszerint a fényjelzőtáblák nem voltak bekapcsolva, valamint a kormányon lévő jelzés se lépett érvénybe, ezen felül a versenyzőt figyelmeztető hangra se került sor.
Ugyanakkor a stewardok a következő pontokra hivatkozva büntettek:
-
-
- A versenyző köteles egyedül, segítség nélkül vezetni az autót.
- A szabályzat H függeléke kimondja, hogy a zászlójelzések és a lámpák ugyanazon jelentéssel bírnak.
- A pilótának minden esetben be kell tartania a Nemzetközi Sportkódex szabályait. A H függelék arra is kitér, hogy a versenyzőnek kötelessége betartani a zászlójelzésekre vonatkozó szabályokat. Így a csapat azon védekezése, miszerint a pályabírói posztnál még azelőtt kikapcsolásra került a jelzés, mielőtt a versenyző odaért volna, (34 másodperc) nem helytálló. A versenyző felelőssége, hogy megtegye a szükséges lépéseket, amikor érvénybe lép a dupla sárga zászló.
- A versenyfelügyelők megvizsgálták a pilóta és a csapat közötti kommunikációt is. Az alakulat egyszer sem jelezte a versenyzőjének a 3. pontban lévő helyzetet.
- A pilóta elismerte, hogy észlelte a 10-es számmal ellátott autót a jobb oldalon. Miután látott egy egy mozgást nem végző autót, ésszerűen gondolhatta volna – úgy, ahogy azt az 55-ös rajtszámmal ellátott versenyző is tette – hogy egy potenciális veszélyhelyzet áll fenn. A sárga zászlós szakasz így valószínűleg érvénybe is lépett, ezért meg kell tennie a megfelelő lépéseket.
- 2020-ban, az osztrák futamon a 44-es rajtszámú autót a szimpla sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt 3 helyes rajtbüntetéssel sújtották. Az 5-ös számmal ellátott pilóta a 2021-es Bahreini Nagydíjon 5 helyes rajtbüntetést kapott azért, amiért nem megfelelően cselekedett a dupla sárga zászlós szakasz alatt.
-
A felsorolt pontok tükrében a stewardok úgy vélik, hogy nincs más lehetőségük, szankcionálniuk kell a versenyzőt.”
Verstappent így 5 hellyel sorolták hátra és két büntetőponttal ajándékozták meg.
Carlos Sainzot ezért nem büntették meg:
,,A stewardok meghallgatták a versenyzőt és csapata képviselőjét. Ezen felül visszanézték a felvételeket, megvizsgálták a telemetriát és a pályabírói posztok jelzéseit.
A pilóta elismerte, hogy nem látta a sárga zászlót, azonban észlelte a 10-es rajtszámú autót a boxutca jobb oldalán, így feltételezte, hogy érvénybe lépett a jelzés. Az érintett mini-szektorban csökkentette a sebességét. A telemetriából ez kiolvashatónak bizonyult. Így megfelel a Nemzetközi Sportkódex H függelékében leírtaknak.„